Aleks44 Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Hei, jeg haddde akkurat en ganske heftig krangel med foledra mine, og de truer med og ta bassgitaren, mobilen og pcen min og selge det og beholde pengene selv, jeg har betalt alt av penger jeg selv har tjent siden jeg har jobb så da lurer jeg på om de har noen rett til og selge det og beholde pengene da... Er 15 år hvis det har noe og si Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 (endret) Hva slags krangel snakker vi om her ? Uansett hva det måtte være må det jo gå an å ordne opp i det på en eller annen måte. Dere skal jo antakeligvis treffes flere ganger sammen fremover ? Å slenge norges-lover i bordet er vel neppe måten å løse en familiekrangel på.. Og hvis dem truer med å selge alt du eier, så tipper jeg at de har en rimelig god grunn til å være sinna, selv om dette kan være vanskelig å forstå for en på 15. Kanskje prøv å ordne opp i konflikten på en sivilisert måte, det kommer ikke til å gjøre vondt verre ihvertfall Endret 12. oktober 2008 av Slettet-qfohT7 Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Er nok en trussel for å få deg til å oppføre deg skikkelig. Ingen er glad i rakkerunger, eventuelt så kan de også sende deg til barnevernet om de føler at de ikke klarer å oppdra deg. Lenke til kommentar
Aleks44 Skrevet 12. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2008 Det var en krangel etter jeg kom 10 min(!) forsent hjem, det er ikke noe som skjer ofte men det endte med att de gjorde noe stort ut av det selv om jeg ringte hjem og sa att jeg ble 5-10 min forsen, men det att det er en trussell omm att jeg skal oppføre meg er jeg ikke så sikker på siden jeg har kommet hjem før hvor jeg har funnet ut att noe mangler på rommet mitt så får jeg vite att det er solgt, men det er mindre ting en dette. Så nå truer de med og selge ting vært 16-17000 til sammen Lenke til kommentar
Gaardon Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 for noen foreldre... har dere god råd ellers da? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Det der hørtes nå i overkant strengt ut spør du meg. Sikker på at du ikke har glemt et par detaljer i den historien der ? Ta tinga med deg til en kompis og gjem de.. *kremt* Lenke til kommentar
teletubbiekid Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Hvis de selger tingene dine og beholder pengene foreslår jeg at du selger bilen deres og beholder pengene. Lenke til kommentar
Aleks44 Skrevet 12. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2008 Har ikke glemt noen detaljer i det, men de har veldig lett for og bli irritert siden de er ganske overbeskytende, de mener vel fortsatt att jeg er 7 år Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 De har nok ikke lov til det nei, hva slags foreldre holder på slik egentlig O.o En ting er å true med det, men å faktisk gjøre det er ganske drøyt spør du meg. Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Du tuller nå, ikkesant? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Men anbefaler deg uansett å forbedre din oppførsel ovenfor foreldrene dine. Ikke bare nå men generelt slik at du slipper å havne i situasjonen du har klart å komme opp i nå flere ganger. Lenke til kommentar
Aleks44 Skrevet 12. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2008 Problemet her er att de er ekstremt overbeskytende, og det kan være ekstremt slitsomt til tider... Jeg prøver selv og gjøre mitt beste til og følge reglene de lager selv om det er ekstremt vanskelig når jeg selv har ett sånt sosial liv som jeg har, har allerde tatt det opp med dem men de mener fortsatt att det att jeg skal være hjemme klokka 9 er for mitt eget beste =| Men bare for sikkerhets skyld så skal jeg dra med alt de har tenkt og selge til en veninne og la det ligge der til "stormen" har lagt seg Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 jeg har kommet hjem før hvor jeg har funnet ut att noe mangler på rommet mitt så får jeg vite att det er solgt, men det er mindre ting en dette. Hadde de en passende grunn til det da? Fra du er 15 år kan du styre din egen økonomi, men foreldrene dine har ansvaret for at du ikke kjøper noe som er til hinder for din læring, vekst eller utvikling. Hvis dette er noe du har kjøpt og betalt selv, tror jeg ikke de kan selge eiendelene dine og ta pengene selv, men det er jeg ikke helt sikker på. Ta en prat med en lovmann. I dette tilfellet tror jeg det hjelper å slenge Norges lover i bordet, får da har ikke denne krangelen lenger potensialet til å fortsette. Hvis det lar seg gjøre får du kreve tilbake penger for det de har tatt fra deg, eller true med lovens lange pekefinger. Det er tyveri hvis de har solgt dine ting uten ditt samtykke og beholdt pengene selv. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Kødder du? De betaler alt for gutten, og nå skal de bli beskylt for tyveri. Nei de er foreldrene hans og det er deres oppgave å oppdra gutten slik de vil. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Foreldrene hans får penger av staten og er forpliktet til å huse og fø ham til han er 18 år. Tingene hans er betalt for penger han har tjent på egenhånd og de har ingen rett til å beslaglegge og selge dem. Man kan ikke vri det til å kalles oppdragelse. Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 (endret) mottar ikke foreldrene barnebidrag frem til barnet er 18 år da? når foreldrene med viten og vilje fikk barn, så visste de jo at det kostet penger. blir en feil å kreve at barnet skal jobbe for å dekke inn kostnadene han påfører familien. Endret 12. oktober 2008 av Sangesland Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Er snakk om oppdragelse og ikke penger her. Dårlig oppførsel=>konsekvenser, selv om de kanskje var litt harde. Uansett så utgjør ikke barnebidrag noe særlig til utgiftene for å ha en unge. Lenke til kommentar
Katten med støvlene Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 De betaler alt for gutten Tydeligvis ikke. Lenke til kommentar
Katten med støvlene Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Aleks44, jeg ville anbefalt deg å ta det opp med en av besteforeldrene dine eller en annen nær familieslektning om problemet utarter seg videre og foreldrene dine faktisk fratar deg dine egne eiendeler. Å gå rettsveien ville jeg ansett som en siste løsning, om jeg var deg. Lenke til kommentar
JanO2 Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Vis att du tar ansvar, vis att du er voksen, riv deg sakte men sikkert litt i fra foreldre! Før eller siden må de forstå at du ikke er 7 år lengre. Dette må være den mest åpenbare løsningen, snakk litt med de, og forklar hva din situasjon er! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå