Gå til innhold

Logge kommandolinje-tekst til egen fil

cdr

Anbefalte innlegg

Jeg ser etter et program, eller en funksjon som tillater meg å logge alt som skjer i kommandoruta.

Poenget er å få et sammendrag av batch-aktiviteter, som hadde vært ganske nyttig.

En mulighet er å bruke ">" etter en kommando, etterfulgt av filnavn. For eksmpel:

dir > \output.txt - men dette funker ikke når jeg prøver å legge det til i en batch, for eksempel i en winrar-batch.

Det mest aktuelle ville vært å ha et eget program som lå i bakgrunnen og samlet opp det som skjedde i kommandoruta.

Noen tips?

Endret av RaScZaK
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke om noe sånt finnes, men kan foreslå et alternativ.

Lag en stor buffer på kommandovinduet, slik at det som skjer ikke forsvinner. Når du er ferdig tar du bare kopi av alt og lagrer til en tekstfil.

Bufferstørrelsen setter du i Properties (høyreklikk på vindusramma), kopi tar du med Edit - Select All.

Lenke til kommentar

Problemet er at kommandoruta lukkes etter hver utførte oppgave. Kanskje det er mulig å hindre dette, og tvinge alle nye kommandoer til å bruke samme rute? Da hadde jeg i det minste fått alt samlet.

Dette er dog en nokså primitiv måte å gjøre det på. Om maskinen krasjer eller noe går galt, mister jeg alt på én gang.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

du kan bruke >

F.eks. Dir c:\windows /s > c:\test.txt

Her listes alle filene og katalogen under katalogen c:\windows og svaret eller skjermprint om du vil, settes inn i fila c:\test.txt

Lenke til kommentar
du kan bruke >

Her listes alle filene og katalogen under katalogen c:\windows og svaret eller skjermprint om du vil, settes inn i fila c:\test.txt

Leste du ikke posten min, eller er du bare trøtt? :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F
du kan bruke >

Leste du ikke posten min, eller er du bare trøtt? :)

Sikkert bare trøtt...he he...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...