Gå til innhold

pcworld.no

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er topp 3 listen:

1. NEC Multisync FE950+ (kar.: 8,7)

2. Philips Brilliance 109P (kar.: 8,5)

3. ViewSonic P95f (kar.: 7,3)

btw for å få noen særlig nytte av testen så må man nesten lese hele testen. For å sitere 'Per Inge Oestmoen'

Quote:

En av disse skjermene (Philips) ble funnet å

ha konvergensfeil i ett av hjørnene. Konvergens er en meget alvorlig

feil som typisk forverres, og når det skjer har man en ubrukelig

skjerm. (Manglende konvergens innebærer at de tre fargene RGB ikke

overlapper hverandre).

En lengre diskusjone kan leses på usenet (n.i.m.d) med tittel 'PCWorld-test av 19"ere'

btw tipset om biblioteket er ikke så dumt :wink:

[ Denne Melding var redigert av: Anders Leipsland på 2002-01-16 16:41 ]

Lenke til kommentar

Fanken nesten "alle" har lest testen men ikke jeg, har bestilt meg en ny skjerm i går som er med i testen, skulle likt og se omtalen på den. er det noen med icq og en scanner som gidder og lage en kopi av den testen og sende meg den? icq nr 83491889

[ Denne Melding var redigert av: Powerpc på 2002-01-16 18:06 ]

Lenke til kommentar

Testen viste at pris ikke alltid samsvarte med kvaliteten. Den dyreste skjermen (fujitsu siemens 19t2)fikk nesten like dårlig karakter for billedkvalitet som testens billigste (samsung syncmaster 957df).

Best i test av 19" ble NEC Multisync FE 950+ (er i flg produsent 19,5"), selges på startit for 4995.- inkl mva og frakt oppkrav 35.- kommer i tillegg (gunstig da frakten på skjermer kan bli dyr da de veier endel og tar stor plass.

Det ble ikke kåret noen mest for penga vinner, trolig fordi samsung syncmaster 957df som var oppgitt som den billigste ble oppgitt til å koste ca. 4200 kr med mva. Når NEC Multisync FE 950+ er nest billigste skjerm og prisforskjellen bare er 800 kr blir den ikke bare best i test men også mest for penga.

Nec scoret 10 for billedkvalitet mens samsung fikk 5 (fujitsu siemens som var den dyreste fikk 6), det sier alt om hva en bør velge etter min oppfatning.

Testen inneholder endel bakgrunnsinfo om skjermer som kan være interessant å lese, den infoen finner en her: http://www.pcworld.no/ekspress/artikkel.cfm?id=1819

[ Denne Melding var redigert av: Deepdiver på 2002-01-16 22:19 ]

Lenke til kommentar

Hitachi cm-772et kommer på 3 plass totalt. Fikk karakteren 8 på billedkvalitet (noe moire i et hjørne), 7 på tekniske spesifikasjoner, 5 på funksjonalitet (de slaktet menysystemet, fordi de mener det er uoversiktlig)og 5 på pris/ytelse. Sluttkarakter 6,3

Nec oppnådde 10,8,7,10=8,7

Fujitsu Siemens oppnådde 6,4,6,1=4,8 (dyr & dårlig bilde)

Eizo oppnådde 7,6,8,7=7

Philips oppnådde 9,8,8,10=8,5

Samsung oppnådde 5,6,6,8=6,1

Vievsonic oppnådde 8,7,6,6=7,3

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...