Howard Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 Hardware.no-lesere 2003 vs 2001 For to år siden publiserte vi en artikkel om brukerne på Hardware.no, basert på tall fra Thecounter.com. Mye har skjedd siden den gang og vi presenterer nå hvordan ståa er i dag. Er leserne mer avanserte enn før? Les artikkelen her. Lenke til kommentar
Bergenga Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 0% WinXP på verdensbasis? Stiller meg ganske tvilende til det tallet der. Hvis jeg ikke husker helt feil, så er det nå ett og et halvt år siden XP kom ut, og på den tida bør da en del ha greid å oppgradere til det OSet. Nå har ikke jeg noen gang vært på en nettcafe, men jeg regner med at de prøver å være "trendy", og kjøper seg derfor nye maskiner med nytt, fint OS. Og er det ikke sånn at nettcafeer har en mye større "markedsandel" overfor hjemme-PC i en del andre land? Jeg personlig bruker XP av to grunner: 1. Jeg er lei av den gamle grå Windowsen og bruker derfor den fine blå XP (ja, jeg veit mange er uenige der). Har kanskje litt med at jeg har vært aktiv Windows-bruker siden 3.0s dager. 2. Jeg driver en del med digitalfoto og sånt, og da er de nye visningene i Utforsker med miniatyrbilder og sånt, og "Windows bilde- og faksbehandling" er glimrende for å bare sjekke hvordan et bilde ser ut i fullskjerm. (beklager, men Photoshop går bare for treigt) Ellers har jeg følgende: 1600x1200, 32-bit, "bredbånd" og IE ... Lenke til kommentar
Blib Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 Hva er egentlig grunnen til ikke å bruke 32bits fargeoppløsning? Men jeg sier som deg over - jeg tviler helt sinnsykt sterkt på at XP har 0% på verdensbasis Hyggelig å se at såpass mangen har funnet ut hvor dårlig 98 er og byttet da Men jeg regner med at XP kunne fått flere hvis alle de 2k-folka hadde prøvd XP i en måned sammenhengende Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 Verden har forandret seg på 2 år ass... Før brukte alle os som windows 98 og me, men nå bruker jo over 80% slike "avanserte" os som linus winxp og win2k.... Ja, selv liker jeg 2k best Lenke til kommentar
Ludde Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 Hva er egentlig grunnen til ikke å bruke 32bits fargeoppløsning? Men jeg sier som deg over - jeg tviler helt sinnsykt sterkt på at XP har 0% på verdensbasis Hyggelig å se at såpass mangen har funnet ut hvor dårlig 98 er og byttet da Men jeg regner med at XP kunne fått flere hvis alle de 2k-folka hadde prøvd XP i en måned sammenhengende hehe.. disser du 2k, disseru min families ære ærlig talt, jeg ser bare ingen grunn til å oppgradere til xp.. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 Hehehe Men jeg lurer på hvorfor XP er mer AVANSERT enn noe annet OS. Det er jo det som er halve poenget med det OSet, at det IKKE er avansert, men brukervennlig og enkelt å bruke. (Seff finnes det jo avanserte funksjoner som gjør det MYE mer avansert enn andre OS, men hvis vi snakker om en gjennomsnittlig PC bruker som ikke rører slike funksjoner...) Egentlig så er vel det mest avanserte OSet der Linux med alle sine distroer, mens alle Windows er forsåvidt enkle. Joa, Linux er enkelt det også, men en hel god del mer avansert enn Windows, spesielt for en som skal bytte Opløsningsgreia kom på meg som et sjokk. At det faktisk fremdeles er så spørtt mange worldwide som bruker 800x600.. Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 Pen utvikling for Opera. La oss håpe på 20% i 2005 Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 Pen utvikling for Opera. La oss håpe på 20% i 2005 Elsker Opera 8) Liker best 2k, selv om XP er bra Lenke til kommentar
Aasgaard Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 Hvis Opera har 0,8% på verdensbasis burde det stå 1% i tabellen, ikke 0%. Dessuten er det vel vanskelig å fastslå hvor mange som virkelig har Opera, det kan være en større andel med tanke på at noen sikkert har Opera satt til å identifisere seg som IE eller Mozilla. Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 Hvis Opera har 0,8% på verdensbasis burde det stå 1% i tabellen, ikke 0%. Dessuten er det vel vanskelig å fastslå hvor mange som virkelig har Opera, det kan være en større andel med tanke på at noen sikkert har Opera satt til å identifisere seg som IE eller Mozilla. Min er identifisert som mozilla... Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 Opløsningsgreia kom på meg som et sjokk. At det faktisk fremdeles er så spørtt mange worldwide som bruker 800x600.. Er nok sant det. Har samme statistikkføring på min egen hjemmeside som har brukere fra hele verden. Har ett par tusen besøkende hver måned, og ser samme trenden der. Er omtrent samme prosentandel på min hjemmeside som bruker 800x600 som prosentandelen på verdensbasis. Lenke til kommentar
mokkmokk Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 Det er også interessant å se at over 50% av leserne på Hardware.no bruker Windows XP. Det kan trolig tyde på at våre lesere er litt mer avanserte enn den "jevne bruker". Eh, what? Hva med å ikke dra fullt så latterlige konklusjoner? Lunix er avansert, WinXP bruker gamlingen min.. ikke akkurat avansert bruker Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 da har dem helt sikkert 14" eller 15" skjermer, Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 da har dem helt sikkert 14" eller 15" skjermer, Ja, 800x600 på en 19" skjerm er PLAGSOMT. Har prøvd det selv da jeg drev og satt opp tv-utgangen på grafikk-kortet mitt. Ikoner så store som "hus". Lenke til kommentar
b-real Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 Pen utvikling for Opera. La oss håpe på 20% i 2005 Det er det, men du må huske på at ikke alle kjører "identify as Opera" når de kjører bruker opera. Så...jeg oppfordrer alle som bruker opera og trykke på F12 og Trykk "Identify As Opera" og ikke IE Lenke til kommentar
Corn Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 Pen utvikling for Opera. La oss håpe på 20% i 2005 Det er det, men du må huske på at ikke alle kjører "identify as Opera" når de kjører bruker opera. Så...jeg oppfordrer alle som bruker opera og trykke på F12 og Trykk "Identify As Opera" og ikke IE Eller bare ctrl+alt+o Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 Det er det, men du må huske på at ikke alle kjører "identify as Opera" når de kjører bruker opera. Så...jeg oppfordrer alle som bruker opera og trykke på F12 og Trykk "Identify As Opera" og ikke IE Om jeg ikke tar helt feil så sender Opera en linje som forteller at det er Opera uansett slik at statistikken ikke lyver. Mener vi fikk en god forklaring på hvordan identify osv funker en gang. Lenke til kommentar
notarget Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 Hvordan finner dem ut hvordan oppløsning, nettleser osv vi bruker? :oops: Lenke til kommentar
b-real Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 Om jeg ikke tar helt feil så sender Opera en linje som forteller at det er Opera uansett slik at statistikken ikke lyver. Mener vi fikk en god forklaring på hvordan identify osv funker en gang. Hvis det er slik så har jo MS en lett oppgave å sperre sider for opera. Har ikke hørt at opera sender ut en slik melding, men d kan godt hende.. Lenke til kommentar
aNti hero Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 Hvis Opera har 0,8% på verdensbasis burde det stå 1% i tabellen, ikke 0%. Dessuten er det vel vanskelig å fastslå hvor mange som virkelig har Opera, det kan være en større andel med tanke på at noen sikkert har Opera satt til å identifisere seg som IE eller Mozilla. Den står default til å identifisere seg som IE da, så ... d er dårlig at dem har gjort Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå