Gå til innhold

Noen problemer med 64 Bit XP?

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har alltid brukt 32 Bit windows, men jeg har nå lyst til å gå over til 64 Bit, mest for å få brukt RAM-brikkene mine til sine fulle potensiale. Jeg har også per i dag bare 64 Bit kompatibelt hardware i maskinen.

Problemet er at jeg bruker datamaskinen også til noe gaming av og til. I mange år har jeg blitt advart mot 64 bit operativsystemer fordi at en del spill/programmer ikke alltid fungerer som de skal på disse. Det jeg vil spørre om, er om det er noen her med lang erfaring innen 64 Bit operativsystemer (fortrinnsvis Windows)? Gjelder det fremdeles at en del spill og programmer ikke har noen garanti for å fungere på 64 Bit?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er dette mer egen erfarign og egen mening enn konstruktiv svar.

64-bit versjonen av XP ville ikke jeg hatt om det så førte til 3 verdenskrig.

Var svært lite fornøyd med denne, og bytter fort tilbake til 32-bit utgaven.

Grunnet 64-bit XP erfaringen var jeg svært skeptis til 64-bit versjonen av Vista.

Det var kun grunnet en byttehandel med en annen der jeg fikk 64-bit Vista Ultimate nesten gratis jeg tok sjansen på å installere dette opperativsystemet. Må si at tvil fort endret seg til positiv glede. Fra 32-bit utgaven av vista var 64-bit utgaven en svær del mer stabil, og all småbugg enkelt bare som jeg hadde under 32-bit utgaven bare forsvant. Når det gjelder programemr og spill, så har jeg til nå bare dumpet borti et enkelt program som ikke ville la seg installere. Dette var Spyware Doctor Starter Edition.

Lenke til kommentar

Nå har jeg byttet til XP64 for bare 5-6 måneder siden, og er relativt fornøyd med det.

Hvilke bugs var det man slet med før? Kanskje jeg kan se om de fortsatt eksisterer ved å fremprovosere dem..

Ellers har jeg ikke koblet opp allverdens med dill på PCen. En Canon printer, og en og annen ekstern HD. Canon kamera etc. Alt ser ut til å fungere greit. Merker forøvrig lite til 1GB ekstra minne..

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Takker for svar.

Det er interessant å se at 64 bit Vista ser ut til å være langt mer stabilt enn 32 bit Vista. Av en eller annen grunn har jeg hatt en mistanke om dette :) Hva var galt med 64 Bit XP da?

Sovehest: Jeg vet ikke om det er snakk om noen spesifikk bug. Jeg har bare hørt at jeg kan komme over spill og programmer (32 Bit programmer selvfølgelig) som rett og slett ikke lar seg installere i 64 Bit operativsystemer.

Det ser generelt ut til å være litt delte meninger om hva som er bra og ikke av 32/64 og XP/Vista.

Noen andre med erfaring her? Noen andre som har hatt problemer med programmer/spill når de kjører 64 Bit? Er 64 Bit Vista overlegen XP 64?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...