Trainman Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 (endret) VLC player hakker veldig når jeg spiller av filmer med 720P oppløsning. Har ikke gjort det før. Har en Acer Aspire 5720ZG med Nvidia 8400M skjermkort med nyeste driver. Jeg reinstallerte Vista i går så grums på maskinen tror jeg ikke det er. Har fjernet mye av programmene som fulgte med. Filmtitler som ender på "720P Bluray X264" går ikke, men jeg mener det har fungert før. Noen som vet? Edit: Ikke engang musikk kan den spille uten at det hakker, fant jeg ut nå. Har nyeste versjon av VLC Endret 13. oktober 2008 av Trainman Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 VLC har alltid vært ustabil når det kommer til HD. Anbefaler så absolutt å installere ffdShow og Media Player Classic. http://switch.dl.sourceforge.net/sourcefor...80705_clsid.exe http://switch.dl.sourceforge.net/sourcefor...mpc2kxp6490.zip Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Jeg anbefaler isteden Media Player Classic Home Cinema (nyere, og med støtte for EVR) og nyeste rev. av FFDShow Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 (endret) Først: Installer grafikkdriverne dersom du ikke allerede har gjort det: www.nvidia.com/page/drivers.html Du kan prøve å endre API for video (i nyeste versjon av VLC): Options - Preferences - Huk av for alle innstillinger nederst til venstre - Video - Ouput Modules Her kan du velge en rekke forskjellige APIer, og du kan prøve deg fram med "DirectX video output", "OpenGL video outpu" og "default". Merk at du må lagre innstillingene, og restarte VLC før endringen trer i kraft. Jeg hadde samme problemet med av HD-video ikke gikk veldig glatt, pluss at bildet ble veldig pixelert og stygt. Etter jeg byttet fra default til DirectX går 1080p glatt, og pixeleringen forsvant. PS. Om du har den gamle versjonen av VLC finner du disse innstillingene på samme plass i preferences, men da må du huke av for avanserte innstillinger, samt lagre og restarte for hvert API du prøver. Endret 13. oktober 2008 av Skagen Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Filmtitler som ender på 720P Blu-Ray x264 er vel også gjerne piratvare. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Siden slike titler kun er piratvare så stenges denne tråden. MVH KVTL Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg