Gå til innhold

VLC-player hakker veldig

Trainman

Anbefalte innlegg

VLC player hakker veldig når jeg spiller av filmer med 720P oppløsning. Har ikke gjort det før. Har en Acer Aspire 5720ZG med Nvidia 8400M skjermkort med nyeste driver.

Jeg reinstallerte Vista i går så grums på maskinen tror jeg ikke det er. Har fjernet mye av programmene som fulgte med.

Filmtitler som ender på "720P Bluray X264" går ikke, men jeg mener det har fungert før.

Noen som vet?

Edit: Ikke engang musikk kan den spille uten at det hakker, fant jeg ut nå. Har nyeste versjon av VLC

Endret av Trainman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først: Installer grafikkdriverne dersom du ikke allerede har gjort det: www.nvidia.com/page/drivers.html

Du kan prøve å endre API for video (i nyeste versjon av VLC):

Options - Preferences - Huk av for alle innstillinger nederst til venstre - Video - Ouput Modules

Her kan du velge en rekke forskjellige APIer, og du kan prøve deg fram med "DirectX video output", "OpenGL video outpu" og "default". Merk at du må lagre innstillingene, og restarte VLC før endringen trer i kraft.

Jeg hadde samme problemet med av HD-video ikke gikk veldig glatt, pluss at bildet ble veldig pixelert og stygt. Etter jeg byttet fra default til DirectX går 1080p glatt, og pixeleringen forsvant. :)

PS. Om du har den gamle versjonen av VLC finner du disse innstillingene på samme plass i preferences, men da må du huke av for avanserte innstillinger, samt lagre og restarte for hvert API du prøver.

Endret av Skagen
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...