Gå til innhold

snålt brenner problem

Anbefalte innlegg

Jeg håper virkelig noen kan hjelpe meg med dette. Har en hewlett packard pc (ikke min!) som har problemer med brenning. etter å ha kjøpt ny plextor brenner fant jeg ut at søsteren min skulle få den gamle og til nå ufeilbarlige sony crx 140e. Problemet er det samme både på win 98 som var før og nå rent installert xp pro sp1 . Hun er kanske inkompetent på pc så hun bruker media player til å brenne musikk med, noe som i å forseg skal funke? Brenneren brenner plata som bare det , men når jeg setter cdn i en cd spiller registrerer den ikke noe lyd!! Altså , sangene blir brent, og en ser på baksida at det er brent på cdn men ingen lyd kommer!

Har førsøkt med flere cdspillere og merke plater, samme resultat. Jeg skjønner ingenting. Noen ideer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmmm....Det var merkelig. Det jeg kanskje ville ha gjort var å bytte litt om på ide kabler og sjekke at alt står på DMA. Det hjelper sikert ikke men...Det er ikke noe som har skjedd i brenneprosessen da? Har du prøvd å bruke evt Nero?

HP=HåPløs

Lenke til kommentar

Jeg hadde for en tid siden en brenner som brandt musikken, og spillte av den brendte skiva, men i husets stereoanlegg ville den ikke spille.

Dersom jeg gikk noe ned på brennehastigheten derimot, kunne jeg brenne skiver som funket alle steder.

Prøv med lavere brennehastighet, det kan være en mulig årsak.

Lenke til kommentar

hvis du i det hele tatt bruker windows media player til å brenne noe med så kan du likegreit kjøpe originalen til det du har planer om å brenne fordi den virker ikke litt engang. mener nemlig at windows media player har en sperre for å brenne forskjellige evnis ting

Lenke til kommentar

takk for mange svar! Har sjekket at dma står på ja. udma 4 faktisk. Tror ikke jeg gidder å prøve med lavere brennehastighet siden brenneren er 8x/4x/32! Skal prøve med nero sånn etterhvert. må da klare å lære henne å bruke nero express iallefall! :D Skjønner det med media player men fikk opp melding om jeg ville overføre rettighetene på plata til pcn slik at jeg kunne legge det inn(ja , den var orginal!) Så etter å ha kopiert over til hd , satte vi igang med brenninga. Det gikk greit helt fram til slutten da det kom opp masse error om at det ikke kunne brennes forskjellige filer til cd pga plass og masse rart. Det har jeg fått på min maskin og men det er bare tull med media playern å har ikke ødelagt for meg, men gjorde det altså til henne. Merkelig dette sia brenneren har alltid funka i min søppel fujitsu siemens pc i snart 3 år. Faktisk eneste komponenten jeg har kunnet stole på i maskina mi. Dæven dette ble en lang historie. Føler meg nesten som prinsesse martha jeg nå! :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...