trrunde Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Vurderer å bruke truecrypt til å kryptere hele disken. Men hvordan blir det ved en eventuell reinstallasjon? Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Ingen problem, så lenge du ikke krypterer windows disken. Krypter en egen harddisk eller partisjon, så er alt i kjønneste orden. Ved reinstallasjon, trenger du bare å installere selveste programemt på nytt. Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 12. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2008 og dersom jeg krypterer windows partisjonen? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 og dersom jeg krypterer windows partisjonen?Da må du installere windows på nytt med reformattering. Det hadde jo ikke vært noe vits å kryptere systempartisjonen hvis denne enkelt kunne fikses opp igjen Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 13. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2008 og dersom jeg krypterer windows partisjonen?Da må du installere windows på nytt med reformattering. Det hadde jo ikke vært noe vits å kryptere systempartisjonen hvis denne enkelt kunne fikses opp igjen Det er jo greit nok, men mister jeg tilgang til filene som har vært på den andre partisjonen også`? Lenke til kommentar
Locklear Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 ikke noe promlem å mounte opp krypterte disker som ikke er windowspartisjonen med truecrypt etter en reinstallasjon. Så lenge du husker passordet går det smertefritt Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 ... Det er jo greit nok, men mister jeg tilgang til filene som har vært på den andre partisjonen også`?Nei. Som Locklear sier: Du får tilgang til filene på den andre partisjonen når du får installert TC på nytt.Det som er fint med dette er at det er uavhengig av OS. Dvs TC finnes også for linux. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå