raw-power_Steffan Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 (endret) hei familien har en ca 1 år gammel pc som fungerte fint fram til i går. søstera mi satt og spilte sims 2 og så plutselig så restarta pcen seg. når hun hadde logget inn så skjedde det samme (restart) jeg trodde først at pcen var for varm og så i bios at den var ca 50ºC. noe jeg synes er mye. jeg lurer på om det er overoppheting som kan være problemet? specs. intel pentium d 3.00 ghz 2 X 250 gb hdd. ati ett eller annet skjermkort Endret 12. oktober 2008 av raw-power_Steffan Lenke til kommentar
TDZGamer Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 hei familien har en ca 1 år gammel pc som fungerte fint fram til i går. søstera mi satt og spilte sims 2 og så plutselig så restarta pcen seg. når hun hadde logget inn så skjedde det samme (restart) jeg trodde først at pcen var for varm og så i bios at den var ca 50ºC. noe jeg synes er mye. jeg lurer på om det er overoppheting som kan være problemet? specs. intel pentium d 3.00 ghz 2 X 250 gb hdd. ati ett eller annet skjermkort Kan være at den blir for varm under spilling. 50ºC på idle er litt høyt. Fjern alt støv og sjekk samtidig at alle kontakter sitter ordentlig. Husk på å trekk ut strømkontakten før du begynner med noe. Forøvrig kan symptomet bety masse ting, men det typisk for PCer med defekt ram og feil på ram er relativt vanlig Du kan sjekke dette med å lage en boot disk med memtest86 på. Boot fra den og kjør memtest86 et par ganger på hver minne brikke for å utelukke feil der. Om ikke noe av dette virker må nok PCn på verksted. Lenke til kommentar
stavros Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Bruk luft på boks til rengjøring, så støvsug Lenke til kommentar
Latias Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Bruk luft på boks til rengjøring, så støvsug Jeg gjorde det samme da jeg hadde stasjonær PC for to år siden. Hele vifta var jo full av støv og PC'en var så godt som ny etter at jeg hadde støvsuget. PC'en pleide å slå av hvert femte minutt, men fikk fikset det. Lenke til kommentar
raw-power_Steffan Skrevet 12. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2008 Bruk luft på boks til rengjøring, så støvsug Jeg gjorde det samme da jeg hadde stasjonær PC for to år siden. Hele vifta var jo full av støv og PC'en var så godt som ny etter at jeg hadde støvsuget. PC'en pleide å slå av hvert femte minutt, men fikk fikset det. det var en del støv i kjølerillene. skal prøve og støvsuge Lenke til kommentar
stavros Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Bruk luft på boks til rengjøring, så støvsug Jeg gjorde det samme da jeg hadde stasjonær PC for to år siden. Hele vifta var jo full av støv og PC'en var så godt som ny etter at jeg hadde støvsuget. PC'en pleide å slå av hvert femte minutt, men fikk fikset det. Vært der Trykkluft er absolutt det mest effektive. Pcen restartet og skjønte ikke hva det var. Etter jeg fikk blåst ut, ingen problemer! Ganske rimelig på teknikmagasinet http://www.teknikmagasinet.no/db.pl?templa...mp;artnr=540352 Lenke til kommentar
raw-power_Steffan Skrevet 12. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2008 Bruk luft på boks til rengjøring, så støvsug Jeg gjorde det samme da jeg hadde stasjonær PC for to år siden. Hele vifta var jo full av støv og PC'en var så godt som ny etter at jeg hadde støvsuget. PC'en pleide å slå av hvert femte minutt, men fikk fikset det. Vært der Trykkluft er absolutt det mest effektive. Pcen restartet og skjønte ikke hva det var. Etter jeg fikk blåst ut, ingen problemer! Ganske rimelig på teknikmagasinet http://www.teknikmagasinet.no/db.pl?templa...mp;artnr=540352 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå