Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Hovedfilen i Windows er skadet?

Anbefalte innlegg

Når jeg skrur på bærbaren min som jeg har brukt snart i 2 år, starter alt også kommer jeg på en svart kjerm, der det står at jeg kan starte windows på nytt, med eller uten sikkerhets modus.

Skal jeg kjøpte en ny windows XP disc? fordi ser ut som hovedfilen i Windows har blitt

slettet. Noen som har opplevd det samme, også må dere huske at jeg ikke er noe PC-fyr.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Veldig rart, svart skjerm bare? prøvd å tatt ut batteriet en tur? ikke at det skulle hjelpe så mye, men kan jo prøve...

Videre får du overhode ingen feilmelding?

Jeg skrur den på så kommer Acer logoen også en kjerm der det står at noe ble brutt/eller at filen "et navn" har blitt ødelagt. Også får jeg alternativene, skru på windows på nytt med sikkerthets linjen eller uten den. Trykker jeg på noen av de så skrur den seg av også på, også kommer Acer logoen så den samme kjermen med samme greiene..

Lenke til kommentar

Kan skrive litt mer detaljert nå.

*Acer logo popper opp*

Vi beklager det intrufne, men Windows startet ikke uten feil. Dette kan være firårsaket av en nylig foretatt maskin eller programvareendring.

Også mye rart.. også under får jeg noen alternativer.

Sikkermodus

Sikkermodus med nettverk

Sikkermodus med kommandolinjen

Siste fungerende konfigurasjon <siste instillinger som virket>

Samme hvem jeg trykker på så starter PC-en på nytt og alt det som skjedde sist, skjer igjen.

Lenke til kommentar

Du må få til å kjøre "CHKDSK /r" på noe vis. Spør etter om noen har en vanelig XP cd og lån, plug i og velg reparer via kommandolinje en plass der. Derreter kommer du inn i DOS, og derfra kjører du "CHKDSK /r", virka for meg da PC var nede på dødsleia av feil.

Eller vis du blir veldig desperat(og ingenting å redde), gjennoprett fabrikk instillingene. Men CHKDSK er foretrukket fordi da beholder du data'n.

Blir du desperat nok, kjør en live CD av f.eks Ubuntu(link) og hent ut filene dine ved å kopiere dem på noe eller brenne dem på noe(f.eks DVD'r). Dette bør også gjøres med alt som du ikke gidder eller vil reinstallere(f.eks noen spill, nedlasta programmer, drivere, egne proskjekter). Ikke gjør en reinstall før! Viktig! Du vil miste en veldig stor del filer.

Lenke til kommentar

Jeg fikk gang på en pc i dag der jeg også fikk opp alternativene med sikkermodus osv. Ingen av dem fungerte og for min del var det registeret som var ødelagt. Jeg erstattet det med registeret fra siste gjenopprettingspunkt. Om det er det samme problemet du har vet jeg ikke, men metoden jeg brukte er beskrevet på følgende side: http://support.microsoft.com/kb/307545

Jeg skjønte at det var dette som var feil da jeg ikke kunne kopiere alle filene som står beskrevet i teksten.

Endret av tli
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...