PHP_Yoghurt Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 (endret) Har nå lastet ned express edition 2005. Og, jeg lurer på hva jeg burde begynne med?? Endret 12. oktober 2008 av PHP_Yoghurt Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Du kan begynne med å laste ned express edition 2008 Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Først og fremst som Wubbable sier Finnes diverse tutorials på nett (Tips, Google > "Learn visual basic"), ingen som er noe særlig bra. Hvis du er ordentlig seriøs må du nok gå til innkjøp av en bok, jeg kan anbefale "An introduction to programming using Visual Basic 2008". Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Du kan begynne med å laste ned express edition 2008 Når man skal bygge hus så vil jeg annbefale en solid bettong mur i stedet for en stablesteinmur. Med mindre du er skikkelig gira på å skrive mye så kan du jo heller starte rett på C# i stedet. Ikke noe vanskeligere å håndtere. Man må bare venne seg til å bruke { og }. Mindre kludder i koden og mere luft. Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Hmm, en rimelig kraftig påstand HDSoftware, men siden jeg strengt talt ikke har noe særlig grunnlag å uttale meg på skal jeg ikke si det er feil. Jeg driver for tiden å lærer meg .NET, vil det være noe særlig problem å lære seg C# når jeg etterhvert behersker .NET mer eller mindre? Lenke til kommentar
Degeim Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 (endret) Nei, det vil du klare fint. Selv lærte jeg VB.Net først, for så å gå over til C# etter hvert. (Men hadde jeg startet nå, så hadde jeg nok gått rett på C#; jeg liker det mye bedre.) Endret 15. oktober 2008 av Degeim Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Samme historien her. Jeg begynte med VB.NET når .NET var i første beta versjonen, men nå bruker jeg ikke annet en C#; det er rett og slett bare mye bedre. Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Oki - kjekt å vite. Per nå må jeg holde meg til .NET, da det er det det undervises i (studerer Informatikk), men til neste år kan man velge om man vil fordype seg i programmering, bla C#. Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Oki - kjekt å vite. Per nå må jeg holde meg til .NET, da det er det det undervises i (studerer Informatikk), men til neste år kan man velge om man vil fordype seg i programmering, bla C#. Holder deg til .net? Når sluttet C#.net å være .net? Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Det ble feil der ja - mente fra VB til C# ... Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 En annen fordel med C# er jo at den ligner veldig på C/C++ og det betyr at du veldig enkelt kan lese slik kode om nødvendig (huh! Lese c og C++ kode?!?! Hvem gidder det?!?) Min historie er svært lik den de andre sier her, men jeg startet opprinnelig med BasicA og GW Basic. Etter hvert ble det Clarion og det holdt jeg på med i en dullion år. Så når .NET behovet dukket opp var VB det "naturlige" valget - trodde jeg, for jeg liker jo ikke C ;-) Dette skulle vise seg veldig feil og vil ikek ta i VB med ildtang engang. Lær deg C#! Det finnes en rekke sammenligninger på nettet som forteller deg hvor forskjellene ligger. Ta en kikk på det og du vil ganske fort skjønne hvorfor C# er å foretrekke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå