Gå til innhold

Hvordan begynne med Visual Basic?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Først og fremst som Wubbable sier :)

Finnes diverse tutorials på nett (Tips, Google > "Learn visual basic"), ingen som er noe særlig bra. Hvis du er ordentlig seriøs må du nok gå til innkjøp av en bok, jeg kan anbefale "An introduction to programming using Visual Basic 2008".

Lenke til kommentar
Du kan begynne med å laste ned express edition 2008 :p

Når man skal bygge hus så vil jeg annbefale en solid bettong mur i stedet for en stablesteinmur.

Med mindre du er skikkelig gira på å skrive mye så kan du jo heller starte rett på C# i stedet. Ikke noe vanskeligere å håndtere. Man må bare venne seg til å bruke { og }. Mindre kludder i koden og mere luft.

Lenke til kommentar

Hmm, en rimelig kraftig påstand HDSoftware, men siden jeg strengt talt ikke har noe særlig grunnlag å uttale meg på skal jeg ikke si det er feil. Jeg driver for tiden å lærer meg .NET, vil det være noe særlig problem å lære seg C# når jeg etterhvert behersker .NET mer eller mindre?

Lenke til kommentar

En annen fordel med C# er jo at den ligner veldig på C/C++ og det betyr at du veldig enkelt kan lese slik kode om nødvendig (huh! Lese c og C++ kode?!?! Hvem gidder det?!?)

Min historie er svært lik den de andre sier her, men jeg startet opprinnelig med BasicA og GW Basic. Etter hvert ble det Clarion og det holdt jeg på med i en dullion år. Så når .NET behovet dukket opp var VB det "naturlige" valget - trodde jeg, for jeg liker jo ikke C ;-)

Dette skulle vise seg veldig feil og vil ikek ta i VB med ildtang engang. Lær deg C#! Det finnes en rekke sammenligninger på nettet som forteller deg hvor forskjellene ligger. Ta en kikk på det og du vil ganske fort skjønne hvorfor C# er å foretrekke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...