Gå til innhold

DirectX 9 på et Radeon 9000 pro

tokr

Anbefalte innlegg

Jeg vet det ikke er kompatibelt... men hva er det egentlig som skjer om man faktisk instalerer det... vil ting kunne gå galt... jeg installerte det ved en feil... dvs... visste ikke at du ikke kunne avinstallere...

...alt virket greit helt til jeg installerte Age of Mythology... det hakker noe helt jævelig... ingen forsekjell hvilken oppløsning jeg kjører på... Sim City 4 sier "could not initilize direct draw"

er dette relatert?

noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den nye versjonen er etter det jeg kan se kun tilgjengelig via websetup fra Microsoft, ergo ingen digital signatur. Installerte du før i går (28. mars), så er det den gamle versjonen. Det er bare en 8 MB nedlasting og du har DX9 installert fra før, så hva har du å tape (bortsett fra latskap)?

Det har for tidligere versjoner av DirectX eksistert diverse oppskrifter på avinstallering av DirectX. Mulig det finnes for DX9 også, men da får du vise litt initiativ og Google litt.

Lenke til kommentar

mulig den var lansert i går... men digital signaturen er fra 26 Mars... iallfall den linken du ga meg... som er den samme som jeg har kjørt i hele dag (som snart er slutt ... er i Melbourne)

....hva mener du med at den ikke har noen digital signatur?... høyreklikke på fila du først laster ned - properties - digital signatures... der står det 26.3.2003`

Lenke til kommentar
....hva mener du med at den ikke har noen digital signatur?... høyreklikke på fila du først laster ned - properties - digital signatures... der står det 26.3.2003`

Har ingen problemer med å sjekke digitale signaturer på filer jeg har. Jeg mente at jeg ikke har den digitale signaturen, fordi jeg kjørte den uten å lagre (Open/Run this program from its current location). Normalt bruker jeg å laste ned hele Redist-pakken. Når det kun er websetup som er tilgjengelig, så ser jeg ingen poeng i å lagre den lille websetup-filen lokalt. Sparer nesten ingenting på det, selv om jeg skulle installere flere ganger. Jeg installerte ikke den første utgaven, så om jeg lastet ned den nye, så har jeg ingenting å sammenligne med. For alt jeg vet, så kan datoen på den digitale signaturen være den samme på de to utgavene. Edit: Filen kan også være uendret mellom de to versjonene. Endringene kan ligge i bibliotekene filen laster ned.

Uansett så er det overalt i media skrevet om versjonen som ble trukket, og ny versjon ble relansert i går. Alt som er lastet ned før da er den versjonen som ble trukket. Den første versjonen ble etter sigende trukket på grunn av ATI Radeon problemer.

Lenke til kommentar

missforstå meg ikke... takknemlig for all hjelp...

...jdet jeg egentlig faktisk lurer på (nå)... er om en *hypotetisk* 100% fungerende directX 9.0x vil virke like bra eller bedre enn en 8.x på et radeon kort som ikke er kompatibelt med 9.0.... lurer spesielt på hva som vil skje når spill kommer ut med 9.0 støtte...

Lenke til kommentar

En fungerende DX9 burde fungere tilnærmet like bra som en fungerede DX8. DX8 hardware er kompatibelt med DX9, men alle funksjonene i DX9 vil ikke være støttet i hardware. Tenk på alle de som kjører DX8 på hardware som kun støtter DX7. Om du kjører et spill som krever DX9 på hardware som kun støtter DX8, så blir en del funksjonalitet ikke fungere og/eller bli emulert i CPU (tregere). Men en del spill som kommer vil kreve at DX9 er installert for å fungere, på samme måte som nyere spill ikke fungerer på DX7.

Da min eldste nevø nylig installerte Impossible Creatures, ble DX9 installert automatisk. Han kjører riktignok et Radeon 9700, men har ikke hørt at han har problemer. Bruker å høre fra han om han har problemer. Hadde jeg kjøpt skjermkort til en PC som skal brukes til en del spilling i dag, hadde jeg aldri kjøpt noe som ikke støtter DX9 i hardware. Alle som i dag f.eks. kjører GeForce 4 er i samme situasjon som du. Tror neppe alle disse vil kjøpe nytt skjermkort for å kjøre DX9, på kort sikt. Husker da DX8 kom, og hvis jeg ikke husker mye feil, så var problemene mye større enn med DX9.

PS. Vennligst gjør et forsøk å skrive normale setninger. Er j@vlig irriterende å lese alle ... og ingen store bokstaver. Kanskje noen andre også blir fristet til å hjelpe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...