Gå til innhold

Epox 8RDA+ VDD voltmod uten lodding!?

staljin

Anbefalte innlegg

Hei,

La meg begynne ved å si at jeg hverken KAN LODDE eller kjenner noen som kan LODDE, derfor lurer på om det er mulig å utføre den voltmod uten lodding. Så noe på www.8rda.com som heter "SMD grabber". Virket som om den greia gjør det mulig å feste ledninger til chippen uten lodding.

Er det riktig eller tar jeg feil !? :oops:

Dersom noe slikt er tilgjengelig i Norge kunne jeg få "directions", TAKK :roll: .

MVH

Staljin

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan du!

På www.elfa.se har de noe som heter Testpinner! Skal finne detaljer til deg:

40-430-06 Testpinne med griphake, miniatyr, lödning

Har selv to slike i posten til en vdd mod på mitt hk, pluss en Trimpot 89P og litt koblingstråd.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 3 uker senere...

Sålenge det er under 200nkr uten frakt blir ikke toll beregna, jeg bestillte settet for Asus som kosta ca 315nkr. Spurte dem pent om de kunne skrive en falsk faktura på under 200nkr, noe de gjorde og jeg slapp toll.

Ps frakten er bare på £2, så prisen for abit settet blir 135nkr + visa utenlandskjøpsgebyr.

Lenke til kommentar

sånne SMD Grabbere kan også brukes til å voltmodde skjermkort, så en guide for en stund siden. Selvfølgelig har jeg glemt den, men søk litt rundt på vmod 9700pro så får du nok svar! :smile: btw, dette SMD grabber greiene er GENIALT!!! :D går noe til ****** er det bare å ta den av, sende kortet inn og voila nytt skjermkort f.eks ;) hehe, neida..

Lenke til kommentar
Det kan du!

Har selv to slike i posten til en vdd mod på mitt hk, pluss en Trimpot 89P og litt koblingstråd.

Tror ikke du får festet en Testpinne med gripehake på bena til en IC. Det du trenger er vel en Testpinne med Gripeklo.??

De har ihvertfall gripeklo de jeg har.

[/img]

Lenke til kommentar

Men hvordan betaler man? Ser man kan velge credit, men funker det sånn at det følger med regning eller? For jeg trenger jo ikke fylle ut noe visanr ellerno sånt ??

Har ikke handla på utenlandske butikker før :lol:

Hvor lang tid tok det forresten?

Lenke til kommentar

Ps frakten er bare på £2, så prisen for abit settet blir 135nkr + visa utenlandskjøpsgebyr.

Frakten er 6£!

Staljin

Hvor har du det fra? (kan det være når du ikke bestiller med visa?)

Jeg gikk inn på sia og bestilte Abit/Epox settet, fikk følgende kvittering:

Billing Address  

Nisje Olm

Lissomvn. 333

AVGRUNNEN, 0156

Norway

Payment Method  

Credit/Debit Card (Worldpay)  

Sub-Total: £10.00  

Tax: £0.00  

Table Rate (Best Way): £2.00  

Total: £12.00

CSSSK: Velg Credit/Debit Card (Worldpay), så fyller du ut visanr. osv på Worldpay sin side, hvorpå du får en bekreftelse på at kvittering er sendt coolmods, tror du kan se din ordestatus og når pakken er sendt på coolmods sin side. Husker ikke eksakt hvor lang tid det tok fra jeg bestilte til jeg fikk en hyggelig overraskelse i posten, ganske sikker på at det tok ca. 1,5 til 2 uker. Om det følger med regning eller ikke er irrelevant, fordi £12 er under 200kr som er grensa for tollfritt bonanza :p

Jeg fikk mitt sett i en bobleplastkonvolutt, som gikk glatt igjennom tollen. :D Slapp å vente på fortolling :woot:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Det kan du!

Hvor små er de krokene ? er de små nok til å få festet på bena til de IC´ene på et skjermkort?

De jeg bestilte fra clas ohlson var ikke små nok, og de ser veldig like ut som de elfa har.. gidder ikke bestille noe som ikke passer en gang til.

Det beste hadde vært å få tak i like som de selger på coolmods.. men de finner jeg ikke noen andre steder.

Lenke til kommentar

Hvor små er de krokene ? er de små nok til å få festet på bena til de IC´ene på et skjermkort?

De jeg bestilte fra clas ohlson var ikke små nok, og de ser veldig like ut som de elfa har.. gidder ikke bestille noe som ikke passer en gang til.

Det beste hadde vært å få tak i like som de selger på coolmods.. men de finner jeg ikke noen andre steder.

Hei,

Har kjøpt de testpinnene det er snakk om og de er STORE, passer ikke. Det du kan gjøre er å sende denne linken ti Elfa.se og spørre om de har testpinner med samme spesificasjoner.

Jeg brukte de tynne vajrene fra IDE kabel for å koble resistor med til den lille chippen . Det gikk fint. Nå er min VDD 1.79 og kan gå opp til 2V hvis jeg vil.

Staljin

Lenke til kommentar

Det beste hadde vært å få tak i like som de selger på coolmods..  men de finner jeg ikke noen andre steder.

Hei,

Har kjøpt de testpinnene det er snakk om og de er STORE, passer ikke. Det du kan gjøre er å sende denne linken ti Elfa.se og spørre om de har testpinner med samme spesificasjoner.

Jeg brukte de tynne vajrene fra IDE kabel for å koble resistor med til den lille chippen . Det gikk fint. Nå er min VDD 1.79 og kan gå opp til 2V hvis jeg vil.

Staljin

Loddet du eller bare tvinnet du den rundt?

Lenke til kommentar

Hei,

Ført fant jeg en tjukkere kabel fra PSU og dro av 2x0.5 cm isolasjon kabel som var stor nok til at den IDE vajer kunne komme gjennom. Dro IDE vajer gjenom den isolasjon kabel tvinnet IDE vajer rundt chipp leg dro over den tjukkere isolasjon plastikk og deretter limet alt sammen med kontakt lim.

Det gikk ikke bra første gang. Det var ikke kontakt mellom vajer og chipp legg, men andre gang gikk det bra.

Staljin

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...