Papirkurven Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Hei. Jeg skal nå gå over fra XP til Vista, og det lydkorte jeg har nå (Creative Live! 5.1) Funker ikke som det skal i vista, så derfor skal jeg kjøpe meg et nytt kort. Så jeg lurte på om noen har noen brae tips til valg av lydkort? Budsjette er opp til 6-700kr, kan strekke litt lengere viss det kommer en bra grunn Den behøver ikke å være så bra, bare den ikke er dårligere enn det ur-gammle Live! korte mitt Har sett litt på Asus sitt Xonar XD/DX til 600. Noen som har dette? Planen var at jeg skulle kjøpe meg X-Fi XtremeMusic, for den kostet 500 for en stund siden, men nå ser jeg den koster over 1000kr. Men jeg innbilte meg jeg så den på en El-kjøp butikk for 500kr og, kan det stemme? og litt off-topic, skal kjøpe meg RAM og, og lurer på om disse er bra nokk? GeIL Black Dragon 8 GB (4 x 2 GB) CAS5 Takker for all hjelp Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Lydkort har jeg lite peiling på, men RAM-en kan jeg nok hjelpe med. Først vil jeg si at du ikke vil trenge 8GB RAM med mindre du har en god grunn. 4GB bør holde en stund, så kan du når tiden er inne doble til 8GB. Husk 64-bit OS Lenke til kommentar
nipton Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 http://www.ps.no/artdtl.aspx?i=138799 Shh ikke si det til noen .. hihi Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til riktig kategori. Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 12. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2008 (endret) Lydkort har jeg lite peiling på, men RAM-en kan jeg nok hjelpe med. Først vil jeg si at du ikke vil trenge 8GB RAM med mindre du har en god grunn. 4GB bør holde en stund, så kan du når tiden er inne doble til 8GB. Husk 64-bit OS Ja det blir vell det, men når jeg først skal kjøpe meg minne, så vil jeg kjøpe så jeg har en stund så hvorfor ikke 8gb? EDIT: Hva blir best av 8gb pc-6400 eller 4gb pc-8000? Endret 12. oktober 2008 av Papirkurrv Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 EDIT: Hva blir best av 8gb pc-6400 eller 4gb pc-8000? 8 GB pc8000 vel med mindre du har veldig tung belastning av systemet ditt vil du ikke merke forskjell på pc6400 og pc8000 og selv da tror jeg du vil merke liten forskjell på disse hastighetene. når det gelder mengden minne du skal ha så kan 8 GB ram virke overkill men det er en fordel med mye ram hvis du driver med bilde/videoredigering og tung spilling. Håper du har 64-bits Vista hvis ikke vil du ikke få brukt for litt i underkant av 4 GB). Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 12. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2008 (endret) Jepp, skal besille litt nye deler så den er klar til Farcry 2 kommer så jeg skal kjøpe meg RAM, Vista, lydkort, harddisk og kabinett Tingen med at jeg har tenkt å kjøpe 8gb er fordi jeg har hørt at noen merket en del forskjell med 8 og 4gb på vista. Jeg merket nå at det var PCI-E på Xonar kortet? :S Så må jeg har SLI for å kunne bruke det lydkortet da? Jeg har 2 PCI-E på HK mitt nå. edit: Ahh, nvm så det var et annen type PCIe xD Hvordan er de i forskjell med PCI da? Endret 12. oktober 2008 av Papirkurrv Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Jeg merket nå at det var PCI-E på Xonar kortet? :S Så må jeg har SLI for å kunne bruke det lydkortet da?SLI brukes kun på GeForce skjermkort, og har ingenting å gjøre med lydkort eller noe annet. Hvilket hovedkort har du ? Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 12. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2008 Jeg merket nå at det var PCI-E på Xonar kortet? :S Så må jeg har SLI for å kunne bruke det lydkortet da?SLI brukes kun på GeForce skjermkort, og har ingenting å gjøre med lydkort eller noe annet. Hvilket hovedkort har du ? Ja jeg vet det, men jeg trudde at lydkorte måtte ha en PCI-E, så derfor lurte jeg på om jeg måtte ha 2 PCI-E porter, men det var vist en annen type port lydkorte trengte. Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Jo Asus Xone bruker PCIe 1x (ikke 16x). Den øverst lange svarte er PCIe 16x. De tre korte svarte er PCIe 1x. De to hvite er vanlig PCI. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå