Pseudonymt Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Hei. Jeg har satt opp et trådløst nettverk i huset. Krypteringen er satt til WPA2-PSK/WPA eller noe lignende. Jeg har koblet til tre ulike pc'er til nettverket uten problemer. Problemene dukker først opp etter at pc'ene skrus av, men ikke alltid. Da finner pc'ene nettverket, men den spør om "nettverksadresse" i lang tid før den konkluderer med at det er "begrenset eller ingen nettilgang". Jeg lurer på om noen andre har opplevd det samme og hva som er løsningen på dette. Burde jeg heller velge WEP? Routeren er en ny Siemens Gigaset til rundt 600-800kr (husker ikke modellnavnet nå). Det jeg ikke forstår er hvorfor nettet fungerer i en viss periode, og så oppstår problemene noen ganger ved restart o.l. Håper på raskt svar. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 (endret) Du bør se etter om drivere til nettverkskortene er av nyere dato. Ellers kan du teste med de andre krypteringer. Endret 12. oktober 2008 av Jarmo Lenke til kommentar
Pseudonymt Skrevet 12. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2008 Om driverne til nettverkskortene er av nyere dato enn routeren, eller motsatt? Hva skal jeg gjøre hvis dette er tilfelle? Lenke til kommentar
Pseudonymt Skrevet 14. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2008 Det har vært stille siden det første svaret. Er det noen som har innspill? Jeg setter stor pris på all tilbakemelding:) Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Ping routeren og se om du har en stabil forbindelse. Normal bør en ligge i området ca 1-4ms. ping ipadressen -t Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå