The Stig Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Hei. Lurer på om det er mulig å vise mapper som ligger utenfor root (www)? Per nå ligger www under C:/, men jeg skulle gjerne kunne vist til mapper som ligger på diskene E og F også. For eksempel: www.mittdomene.no/film = E:/film. Serveren kjører Windows XP med EasyPHP 2. Takker for svar Lenke til kommentar
norpheus Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Jeg vet dette går ann i linux ved bruk av ln, men under Windows jeg ikke sikker. Det kan hende apache har en mulighet for å oppdage linker (.lnk) som virtuelle mapper. Du får søke litt rundt på apache sine sider, evt lese gjennom config filene Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Gammel post, men om du søker gjennom ..\Apache2\conf\httpd.conf etter alias, ser du hvordan det gjøres. Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 21. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2008 (endret) Gjenoppliver denne Da har jeg lagt inn Apache 2 på 2008 Serveren min, og er godt i gang, og skal nok en gang prøve meg på alias. (Jeg er altså totalt grønn ...) # Alias /webpath /full/filesystem/path Alias /knutgaute.com/serier /D:/Serier/ Burde vel fungere, eller? Den fysiske adressen er altså D:\Serier. Er det noen andre plasser jeg må skjekke? Fordi per nå skjer det ingenting: www.knutgaute.com/serier Edit: Har lest litt på det, og nå lagt til tilgang i directory også, men får fortsatt 404. Håper noen kan hjelpe Endret 21. oktober 2008 av The Stig Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Om du i <Directory ...> la inn "D:/serier/" må du også skrive inn "http://localhost/serier/" for å nå mappen (legg merke til siste backslash) Min Apache er i hvertfall veldig kresen på slikt : Alias /test/ "C:/www/test/" <Directory "C:/www/test/"> Options Indexes FollowSymLinks MultiViews AllowOverride all Order allow,deny Allow from all </Directory> Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 22. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2008 Hmm, virket som jeg kom litt lenger nå Nå fikk jeg "not found", får fikk jeg 404. Edit: Nå fikk jeg 403 Forbidden. Må jeg angi rettigheter innen windows også, eller holder det at configfile er riktig? Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 (endret) Om det ligger en index.html fil i mappen, og du har angitt "Allow from all" i directory skal det være greit. Apache skal vel ha samme tilgang til mapper som brukeren du kjører den under. Vurdert verdens enkleste server-stack, WAMP ? Forresten. Apache må restartes for hver endring i conf-filer... Endret 22. oktober 2008 av RulleRimfrost Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 22. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2008 Tusen takk for hjelpen, løsningen var diverse syntax feil. Prøvde meg forøvrig på WAMP også, veldig fornøyd - så holder meg til den Fikk også til å passordbeskytte mappene, så nå er alt som det skal være. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå