GamleErik1992 Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Hei, har akkurat bygd min første PC (se sig.) og syntes dette var veldig gøy. Ettersom foreldrene mine er skilt så har jeg bare den nye hos min far, og den hos min mor begynner å dra på åra... Tenkte da å lage meg en fin vannkjølt maskin, som skal koste rundt 10k. Det som er det største problemet mitt er valg av hovedkort, grafikkort(må kunne vannkjøles) og hvilken CPU (skal være quad) og selvfølgelig hva av vannkjølingsutstyr jeg skal kjøpe (er helt ny på den fronten). Ville vært "kult" om noen kunne hjelpe meg igang PS.: Det skal overklokkes her:P Så vil ha ting som er gode på det! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Problemmet med vannkjøling er som du letter etter, kjøleelementent til grafikkortet, noe som jeg ikke finner til nyere grafikkort enn 8800-sjangeren her på hw.no, så har utifra det satt opp en maskin til deg, kansje noen har noen andre innspill. Oppsett her Alt vil nok passe sammen, men hvor god den vannkjølinga(lest mye bra om den, tar 3 5,25" brønner) er og viktigst av alt om det finnes altnerativ til nyere skjermkort ? Lenke til kommentar
Carpe Dam Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Problemmet med vannkjøling er som du letter etter, kjøleelementent til grafikkortet, noe som jeg ikke finner til nyere grafikkort enn 8800-sjangeren her på hw.no, så har utifra det satt opp en maskin til deg, kansje noen har noen andre innspill. Oppsett her Alt vil nok passe sammen, men hvor god den vannkjølinga(lest mye bra om den, tar 3 5,25" brønner) er og viktigst av alt om det finnes altnerativ til nyere skjermkort ? Las en sak om vankjøling av HD4870x2 her på bruket for en tid tilbake, men det finnes ikke i prisguiden. Tror Norge er et så lite marked for vannkjøling at du kanskje må til utlandet for å få napp. Lenke til kommentar
Zerblat Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 http://www.dangerden.com/store/ for gode vannblokker. Kjøp heller alt du trenger derfra fremfor et ferdigsett. Lenke til kommentar
Dyver`n Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 En 3870X2 blokk passer vel kansje på en 4870X2... Lenke til kommentar
anotherzen Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 dangerden.com er et kjempebra sted, de som er på forumene og de som jobber der svarer somregel alltid meget raskt og hjelper folk å komme igang. Meget hygelig gjeng. Ellers har du en dansk butikk som jeg har kjøpt litt fra som jeg kan anbefale. www.vcore.dk Noe alla dette vil være et ganske ok utganspunkt tror jeg. Spesielt for overklokking. Får se hva resten av forum folkene mener intel q9550 CPU intel x38/x48 / Nvidia 780i/790i Hovedkort Nvidia gtx260/280 / ATI 4870 Skjermkort ThermoChill PA120.3 / TFC XCHANGER tripple Radiator 360 Radiator Laing DDC-1T Pumpe (med PetrasTech Custom Delrin Top, om man vil) D-TEK FuZion v1 eller v2 / Swiftech Apogee GTX CPU blokk EK / D-TEK / DangerDen GPU blokk Noctua NF-S12-1200rpm vifter Feser One vannkjølings-veske + noen form for viftestyring 3/8 størrelse på plugger og slanger er ganske mye brukt og er en god størrelse å bruke. Et ok kabinett er også greit å ha slik at du har god luftflyt og nok plass. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 så enn kan egentlig konkludere med at han må bestille fra utlandet vist han skal ha skikkelig vannkjøling? i tilfellet får jo mitt forslag være et innenfor norges grenser Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå