Niella Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Jeg har veldig lyst til å bli fysioterapaut, og jeg har derfor noen spørsmål om utdanningen. 1. Hvilken matte må jeg ha? T-matte eller P-matte? Jeg har valgt P-matte, men jeg kan godt bytte til T-matte om jeg må det. 2. Trenger jeg tilleggpoeng for å komme inn? 3. Primærmålkvote eller ordinærkvote? Hva skal jeg søke i? Kan noen forklare forskjellen? Takk for svar Lenke til kommentar
Lyngfisk Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 (endret) 1. Du trenger ikke realfagsmatte, så P-matten går nok greit. 2. Det kommer an på. For å komme inn trenger du en viss poengsum (hvordan du regner ut poengsummer kan du lese på Samordna Opptak). Dersom du har gode karakterer, kan karakterpoengene være nok for å komme inn. Dersom du ikke har fullt så gode karakterer må du derimot ha hjelp fra eventuelle realfagspoeng osv. 3. Du kan lese om kvoter osv her. Når du kommer rett ut fra vgs. søker du i begge kvotene. Endret 12. oktober 2008 av Lyngfisk Lenke til kommentar
Niella Skrevet 13. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2008 (endret) Okey, takk for svar! Endret 13. oktober 2008 av Niella Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå