Gå til innhold

Hjelp til bygging av pc til rundt 12000.

Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vil tipse deg om noen deler:

HK: Asus P5Q Pro

CPU: Intel Core 2 Duo E8400 Skal maskinen brukes til spilling så trenger man ikke flere enn to kjerner, siden ikke spil er optimalisert for flere

RAM: OCZ Gold XTC 4096 MB DDR2 PC6400

Strømforsyning: Corsair TX 750W

Som kabinett vil jeg si Antec. Enten P182, Nine Hundred eller Twelve Hundred. (Du finner dem i prisguiden.)

På skjermkort ville jeg gått for enten 4870 eller 4870x2. Er litt usikker siden jeg ikke vet så mye om x2-kortet

Endret av JFM
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE
Handlevogn 2

Satt sammen nå...

noen andre forslag?

Takk for forslag.

Hovedkortet er lagt i handlevogna.

Jeg må si at jeg foretrekker Nvidia fremfor ATI. Er det noen spesiell grunn til at jeg bør velge Asus EAH4870X2/HTDI/2G fremfor det GTX280 jeg har lagt i min handlevogn?

Jeg har også hørt dårlige ting om MIST. Noe om at den bruker dårlige transformatorer? Husker ikke helt hva det var. Noe som gjør at jeg tror jeg kommer til å velge corsair.

Tror også jeg foretrekker E8500 over Q9550.

Tror jeg også beholder kabinett og minne som var i den opprinnelige handlevogna om du ikke gir meg en god grunn for at jeg burde bytte :)

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=53207.

Endret av Kron
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE
Jeg vil tipse deg om noen deler:

HK: Asus P5Q Pro

CPU: Intel Core 2 Duo E8400 Skal maskinen brukes til spilling så trenger man ikke flere enn to kjerner, siden ikke spil er optimalisert for flere

RAM: OCZ Gold XTC 4096 MB DDR2 PC6400

Strømforsyning: Corsair TX 750W

Som kabinett vil jeg si Antec. Enten P182, Nine Hundred eller Twelve Hundred. (Du finner dem i prisguiden.)

På skjermkort ville jeg gått for enten 4870 eller 4870x2. Er litt usikker siden jeg ikke vet så mye om x2-kortet

takker for svar. Hovedkortet er lagt i vogna.

På dette budskjettet tror jeg at det er bedre å smelle inn noe RAM som er raskere en PC6400. enig?

Også ha E8500 istedet for E8400.

burde ikke forresten 650W være nok for dette oppsettet?

Endret av Kron
Lenke til kommentar
Handlevogn 2

Satt sammen nå...

noen andre forslag?

Takk for forslag.

Jeg må si at jeg foretrekker Nvidia fremfor ATI. Er det noen spesiell grunn til at jeg bør velge Asus EAH4870X2/HTDI/2G fremfor det GTX280 jeg har lagt i min handlevogn?

Jeg har også hørt dårlige ting om MIST. Noe om at den bruker dårlige transformatorer? Husker ikke helt hva det var. Noe som gjør at jeg tror jeg kommer til å velge corsair.

Tror jeg også beholder kabinett og minne som var i den opprinnelige handlevogna om du ikke gir meg en god grunn for at jeg burde bytte :)

Du bør velge EAH4870X2/HTDI/2G for det er så mye bedre, mener og huske at den var 33% bedre enn 280 Gtx i en test jeg så på youtube.

Q9550 kan du si er mer fremtidsrettet, senere kommer stort sett alle spill til og være optimalisert for flere enn to kjerner, men hvis du enda skal spille eldre spill så velg E8500.

Endret av the_dudesons
Lenke til kommentar
Handlevogn 2

Satt sammen nå...

noen andre forslag?

Takk for forslag.

xD tenkte ikke over det med kabinett : ingen vits i å bytte, bare la det med ^^

Sånn går det når man leser litt fort.. :p

EAH4870X2/HTDI/2G= mye bedre en GTX280

Hmm,, når du sier det om MIST tror jeg at jeg har lest det et sted også :(

Ja velg crosair du.

Qcore er mer fremtidsrettet, det kommer garantert spill som vil bruke fler en 2 cores i fremtiden, men ja sånn nå er nokk duo best^^ Du får velge selv :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...