Gå til innhold

13 år og trener men trenger tips.

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en gutt på 13 år veldig trenings glad. Spiller fotball og trener benk! Spiser vel sånn passe sunt, kankskje litt for lite. Har ikke trent så veldig lenge rundt 1-2 mnd tenker jeg.

Litt info: jeg veier 48,8 kg

er ca 1,55 høy.

Trener benk 3-4 ganger i uka, har egentlig ikke noe opplegg men det jeg gjør på benken er:

benkpress: 20-25 kg, varierer, 5-8 ganger 3 reps

manualer: 1,5 kg på begge. 8 ganger 3 reps.

roing: 20 kg, 3 reps

og siste er balansebrette i 5-10 min!

Høres dette greit ut?

Gjrene kom med tilbake meldinger, tips og råd eller noe annet jeg burde gjøre i tilleg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv å gjer fleire ting enn kun benk, roing og det eg rekner med er bicepscurl(manualer). Nakkepress og denslags, sjekk litt rundt på internett og forum for å finne øvelser, ikkje så vanskeleg å finne forsjellige øvelser du kan gjere med dei 2 redskapene du har der :)

3 forsjellige øvelser er ikkje mykje til økt desverre.

Du virker ganske liten så prøv å få i deg skikkeleg muskelbyggende mat, ikkje bare usunne ting som snop, brus og chips. Få i deg mat rik på proteiner! :)

Lenke til kommentar
Prøv å gjer fleire ting enn kun benk, roing og det eg rekner med er bicepscurl(manualer). Nakkepress og denslags, sjekk litt rundt på internett og forum for å finne øvelser, ikkje så vanskeleg å finne forsjellige øvelser du kan gjere med dei 2 redskapene du har der :)

3 forsjellige øvelser er ikkje mykje til økt desverre.

Du virker ganske liten så prøv å få i deg skikkeleg muskelbyggende mat, ikkje bare usunne ting som snop, brus og chips. Få i deg mat rik på proteiner! :)

Jeg spiser ikke så usunt. Men kan du si meg hvilke øvelser som er bra etter din mening? Så kan jeg se videoer selv om de øvelsene!

Lenke til kommentar

Nakkepress, knebøy, markløft, stående roing er noken eg kjem på i farta,

Men du er ganske ung, så vær forsiktig, ikkje overbelast :)

Mange trur det er farleg å trene når du er for ung, men det viktige er å ikkje overbelaste ;)

artikler om å trene når ein er ung(har ikkje tid til å lese dei sjøl)

http://www.iform.no/pub/art.php?id=1218

http://www.trim.no/spmsvar/view.php?id=225

Uansett! finn øvelser på iform, treningsforum osv osv. mange flinke folk der med god erfaring ;)

Endret av Tygg3n
Lenke til kommentar
Ikke kjør nakkepress, skadelig for skudra dine da de kommer i en ugunstig pososjon, kjør, bøy, mark, benk, roing og militærepress, grunnleggende øvelser som burde være med i ett hvert program

Ja det har du kanskje rett i, militærpress er kanskje beire øvelse :)

Lenke til kommentar

Du burde være forsiktig med pressøvelser i seg selv i den alderen, ikke ta mer enn du vet du greier, og vær helt sikker på at du kan teknikken. Du er langt ifra ferdig utvokst, og skader av treningen kan oppstå.

Du må nok utdype deg litt mer når det gjelder manualer som sagt, men du burde kunne få til å trene triceps, biceps, skuldre, underarmer og mulig bryst. Les litt rundt for forskjellige øvelser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...