-Martinsl- Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Hei, jeg er en gutt på 13 år veldig trenings glad. Spiller fotball og trener benk! Spiser vel sånn passe sunt, kankskje litt for lite. Har ikke trent så veldig lenge rundt 1-2 mnd tenker jeg. Litt info: jeg veier 48,8 kg er ca 1,55 høy. Trener benk 3-4 ganger i uka, har egentlig ikke noe opplegg men det jeg gjør på benken er: benkpress: 20-25 kg, varierer, 5-8 ganger 3 reps manualer: 1,5 kg på begge. 8 ganger 3 reps. roing: 20 kg, 3 reps og siste er balansebrette i 5-10 min! Høres dette greit ut? Gjrene kom med tilbake meldinger, tips og råd eller noe annet jeg burde gjøre i tilleg? Lenke til kommentar
Matias Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 (endret) asdf Endret 9. mars 2013 av Matias Lenke til kommentar
Tygg3n Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Prøv å gjer fleire ting enn kun benk, roing og det eg rekner med er bicepscurl(manualer). Nakkepress og denslags, sjekk litt rundt på internett og forum for å finne øvelser, ikkje så vanskeleg å finne forsjellige øvelser du kan gjere med dei 2 redskapene du har der 3 forsjellige øvelser er ikkje mykje til økt desverre. Du virker ganske liten så prøv å få i deg skikkeleg muskelbyggende mat, ikkje bare usunne ting som snop, brus og chips. Få i deg mat rik på proteiner! Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Er ikke dette litt for tidlig for trening? Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 så vi skal ikke trene før vi er på dagen 16? det er aldri for tidlig å trene, noen mener at å trene på benk før benstrukturen er "voksen" kan man skade kroppen. men når har jogging blitt en farlig sport? Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Nå er ikke jogging styrketrening da, som mange tror Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Nå er ikke jogging styrketrening da, som mange tror jogging var ment som et eksempel Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 men ett sykt dårlig eks, ingen her har sagt at jogging eller annen form for cardio trening er skadelig når man er ung, men å drive med tung styrketrening kan være skadelig.. Lenke til kommentar
-Martinsl- Skrevet 13. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2008 Prøv å gjer fleire ting enn kun benk, roing og det eg rekner med er bicepscurl(manualer). Nakkepress og denslags, sjekk litt rundt på internett og forum for å finne øvelser, ikkje så vanskeleg å finne forsjellige øvelser du kan gjere med dei 2 redskapene du har der 3 forsjellige øvelser er ikkje mykje til økt desverre. Du virker ganske liten så prøv å få i deg skikkeleg muskelbyggende mat, ikkje bare usunne ting som snop, brus og chips. Få i deg mat rik på proteiner! Jeg spiser ikke så usunt. Men kan du si meg hvilke øvelser som er bra etter din mening? Så kan jeg se videoer selv om de øvelsene! Lenke til kommentar
Tygg3n Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 (endret) Nakkepress, knebøy, markløft, stående roing er noken eg kjem på i farta, Men du er ganske ung, så vær forsiktig, ikkje overbelast Mange trur det er farleg å trene når du er for ung, men det viktige er å ikkje overbelaste artikler om å trene når ein er ung(har ikkje tid til å lese dei sjøl) http://www.iform.no/pub/art.php?id=1218 http://www.trim.no/spmsvar/view.php?id=225 Uansett! finn øvelser på iform, treningsforum osv osv. mange flinke folk der med god erfaring Endret 13. oktober 2008 av Tygg3n Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Ikke kjør nakkepress, skadelig for skudra dine da de kommer i en ugunstig pososjon, kjør, bøy, mark, benk, roing og militærepress, grunnleggende øvelser som burde være med i ett hvert program Lenke til kommentar
Tygg3n Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Ikke kjør nakkepress, skadelig for skudra dine da de kommer i en ugunstig pososjon, kjør, bøy, mark, benk, roing og militærepress, grunnleggende øvelser som burde være med i ett hvert program Ja det har du kanskje rett i, militærpress er kanskje beire øvelse Lenke til kommentar
Matias Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 (endret) asdf Endret 9. mars 2013 av Matias Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 så lenge du har korsryggen rett så skal ikke ryggen ta skade av det, men krummer du ryggen så skjønner jeg at man kan få vondt, men det blir det samme som i mark...har du ikke ryggen rett blir det vondt.. Lenke til kommentar
Matias Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 (endret) asdf Endret 9. mars 2013 av Matias Lenke til kommentar
DMN Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Du burde være forsiktig med pressøvelser i seg selv i den alderen, ikke ta mer enn du vet du greier, og vær helt sikker på at du kan teknikken. Du er langt ifra ferdig utvokst, og skader av treningen kan oppstå. Du må nok utdype deg litt mer når det gjelder manualer som sagt, men du burde kunne få til å trene triceps, biceps, skuldre, underarmer og mulig bryst. Les litt rundt for forskjellige øvelser. Lenke til kommentar
dan882 Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 begynn med manualer du x) 13 år 7 klasse? Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 begynn med manualer? bare manualer? dummeste tipset sålangt Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 ok.. her er min trenings plan iallefall, dette er rettet mot befalskolens krav er å trener 3 ganger i uken og tar styrke og utholdenhet annen hver gang, selv har jeg endret litt på hva jeg gjør styrketrening utholdenhet Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 skjønner ikke at det kan være rettet mot befalskolens krav, da man får bedre reusltatet med andre øvelser. -ikke ta bøy i smith, ta det med olympiastang. -Tricepspressen er myye mindre effekttiv enn f-eks dips. -og når ble tredemølle styrke trening? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå