Gå til innhold

Canal+ HD Mottaker og 5.1 Surround System

Anbefalte innlegg

Hei, har HD motakker fra Canal+ (vanlig, ikke HD PVR) og har 5.1 surroundsystem Pioneer DCS-580. Her er bildet av det som er bak.

http://www.pioneer.co.uk/images/products/h...ear_gallery.jpg

Som dere ser, så finner jeg ikke en "coax" eller "SPDIF" utgang, og mottakeren til canal+ har bare coaxial utgang for digital lyd. Jeg bruker vanligvis toslink/optisk kabel med ps3/xbox 360 for å få 5.1 lyd ut av det. Men hvordan skal jeg få herlige 5.1 for HD filmene, kampene og programmene på Canal+ uten optisk utgang på boksen/coax utgang på forsterkeren?!

Jeg stresser, ganske nylig innkjøpt surroundsytem, og mye pga. Canal+ den ble kjøpt inn og. Det må vel være en eller annen måte? Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blir selvsagt litt dyrt å kjøpe ny receiver, men du har iallefall høyttalere fra før. Koster fort 4-5000kr for en god en med de "riktige" inngangene. HDMI-innganger er et must, Harman Kardon AVR255 (3hdmi) og Onkyo sr606 (4hdmi) og Yamaha RX-V663 (2hdmi) er gode HD-receivere i budsjett-klassen med HDMI-innganger.

De har selvsagt også digital optisk og coax-innganger.

Så får du heller investere i to nye fronthøyttalere på sikt for å få godlyden av sendingene.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Tusen takk for ideene fhl. Takk for alle svar, men har ikke penger til ny forsterker eller noe. Så det jeg gjorde var å kjøpe en billig konverter fra optisk til coaksial på ebay. Fikk den i dag, plugget inn, tok coaksial fra canal+ motakkeren til konverteren; også optisk fra konverteren inn på forsterkeren og vips, 5.1 lyd :D

Kjempefornøyd og deilig! Tusen takk igjen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...