tc47 Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Hei, har HD motakker fra Canal+ (vanlig, ikke HD PVR) og har 5.1 surroundsystem Pioneer DCS-580. Her er bildet av det som er bak. http://www.pioneer.co.uk/images/products/h...ear_gallery.jpg Som dere ser, så finner jeg ikke en "coax" eller "SPDIF" utgang, og mottakeren til canal+ har bare coaxial utgang for digital lyd. Jeg bruker vanligvis toslink/optisk kabel med ps3/xbox 360 for å få 5.1 lyd ut av det. Men hvordan skal jeg få herlige 5.1 for HD filmene, kampene og programmene på Canal+ uten optisk utgang på boksen/coax utgang på forsterkeren?! Jeg stresser, ganske nylig innkjøpt surroundsytem, og mye pga. Canal+ den ble kjøpt inn og. Det må vel være en eller annen måte? Takk på forhånd! Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Det er jo vanlig at sånne små/billige kompakt anlegg har mange på innganger, så jeg tror ikke det blir så lett. Men du har vel kanskje bytterett på det? Kan ikke helt reglene for slik jeg, men du kan jo prøve å få byttet det inn i noe annet. Lenke til kommentar
tc47 Skrevet 13. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2008 Ganske nylig, ikke veldig En måned har det vel vært nå, men har akkurat flyttet boksen til der anlegget er, klar for lyden også merker jeg det. Damn. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre nå, dette var litt leit. Lenke til kommentar
tevil Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Blir selvsagt litt dyrt å kjøpe ny receiver, men du har iallefall høyttalere fra før. Koster fort 4-5000kr for en god en med de "riktige" inngangene. HDMI-innganger er et must, Harman Kardon AVR255 (3hdmi) og Onkyo sr606 (4hdmi) og Yamaha RX-V663 (2hdmi) er gode HD-receivere i budsjett-klassen med HDMI-innganger. De har selvsagt også digital optisk og coax-innganger. Så får du heller investere i to nye fronthøyttalere på sikt for å få godlyden av sendingene. Lenke til kommentar
fhl Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Alternativ 1 Alternativ 2 Alternativ 3 Frode Lenke til kommentar
tc47 Skrevet 24. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2008 Tusen takk for ideene fhl. Takk for alle svar, men har ikke penger til ny forsterker eller noe. Så det jeg gjorde var å kjøpe en billig konverter fra optisk til coaksial på ebay. Fikk den i dag, plugget inn, tok coaksial fra canal+ motakkeren til konverteren; også optisk fra konverteren inn på forsterkeren og vips, 5.1 lyd Kjempefornøyd og deilig! Tusen takk igjen Lenke til kommentar
tevil Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Flotters! Tenkte ikke selv på muligheten med å konvertere signalet, var så opptatt med disse HiB-systemenes irritasjonsmomenter. (Har vært borti problemet før, og visste ikke om adapteret da.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå