ikjell Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 Fikk akkurat mitt HK fra komplett, et MSI K7N2G-ILSR + en del andre deler. Setter maskina i sammen og starter opp. Benyttet kjøler av typen Glacial Igloo Silent Breeze, pga støy. Ser umiddelbart at CPU, en XP 2400+ T-Bred, når en god del høyere temperaturer enn det jeg er vant med: går fort opp i 55-60 grader. Jeg frykter at kjøleren er for dårlig, men sålenge temperaturen ikke kryper over 60 grader, skal det jo ikke være noe problem, i hvertfall på kort sikt. Installerer Windows XP + drivere etc til HK. Alt ser ut til å gå greit. Jeg går ut i BIOS for å sjekke temp: rundt 61-62 grader. Mente dette var altfor høyt, så jeg bytter kjøler til en Thermaltake Volcano 9, som jeg kan regulere vifta på selv. Med denne klarer jeg å komme ned i 56-57 grader (på en T-Bred som jo skal være betydelig kaldere enn Palomino). Etter en stund i Windows, starter maskina seg på nytt, og jeg kan se at BIOS har selv stilt FSB til 100mhz. Jeg skjønner ikke helt hvorfor dette, så jeg går inn i BIOS og stiller den tilbake. Etter nok en stund i BIOS, starter maskina seg på nytt igjen, men denne gangen forblir skjermen svart. Får ikke liv i den, så jeg prøver å resette CMOS - ingenting! Så sjekker jeg diagnoselysene til MSI (fire lys på en brakett), og de sier at minne-modulen ikke er satt riktig i, eller er skadet. Frykter det siste, så jeg prøver brikka i en annen maskin, og der funker den.Bekymringen flytter seg da over på CPU! (denne hadde jo vært i varmeste laget). Prøver den på en annen maskin, og der funker den faktisk fint! Det jeg står igjen med da, er hovedkortet. Prøver å resette det, men ingenting skjer...starter bare opp, men med svart skjerm og en del røde diagnoselys. Hva kan være galt her?? Noen forslag? En ting til: mens windows ennå var oppe å gikk, så kunne jeg se at den telte minnet til bare 480MB (skulle jo være 512) Spesifikasjoner: MSI K7N2G-ILSR AMD XP2400+ Chieftec 360w power 512 twinmos minne Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå