Gjest Gjest Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Er dette en rettferdig fordeling syns dere andre inne her? Skal sies at jeg er ryddig og ikke krever når eller hvordan hun skal gjøre ting. Vi er enige om denne fordelingen... Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Hey! Hva man ikke gjør for ei som man elsker Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Bor dere sammen så har dere EN sum penger pr måned, ikke to - slik jeg ser det iallefall. Da er det samma hvilke penger som går til å betale regninger. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Dette er da et helt alminnelig, tradisjonelt kjønnsrollemønster. Ingenting i veien med det hvis dere trives, men hvis du vil ha det sånn må du ikke tenke så mye på balanse i pengebruken. Lenke til kommentar
Gordion Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Greit nok det, vis hun tjener mindre. Lenke til kommentar
Alverosa Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Likt skal være likt mener nå jeg.. Uansett! Og jeg mener heller ikke at man MÅ ha felles økonomi. Jeg kommer aldri til å ha felles økonomi med noen. Brent barn lukter vondt! Lenke til kommentar
brutal_mann Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Er dette en rettferdig fordeling syns dere andre inne her? Skal sies at jeg er ryddig og ikke krever når eller hvordan hun skal gjøre ting. Vi er enige om denne fordelingen... Hvem tjener mest? Hva er fordelingen av inntekt i %? Eier dere bolig? Betaler dere likt på den? Har dere barn? Har dere bil? Og andre betydelige gjenstander. Lenke til kommentar
Gjest Guest_ts_* Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Er dette en rettferdig fordeling syns dere andre inne her? Skal sies at jeg er ryddig og ikke krever når eller hvordan hun skal gjøre ting. Vi er enige om denne fordelingen... Hvem tjener mest? Hva er fordelingen av inntekt i %? Eier dere bolig? Betaler dere likt på den? Har dere barn? Har dere bil? Og andre betydelige gjenstander. Jeg tjener mest, tjener nok 10 000 mer enn henne i mnd. Jeg eier boligen og betaler renter og avdrag på den, hun bor gratis. Vi har ikke barn og vi eier hver vår bil. Lenke til kommentar
christian1986 Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Er dette en rettferdig fordeling syns dere andre inne her? Skal sies at jeg er ryddig og ikke krever når eller hvordan hun skal gjøre ting. Vi er enige om denne fordelingen... Hvem tjener mest? Hva er fordelingen av inntekt i %? Eier dere bolig? Betaler dere likt på den? Har dere barn? Har dere bil? Og andre betydelige gjenstander. Jeg tjener mest, tjener nok 10 000 mer enn henne i mnd. Jeg eier boligen og betaler renter og avdrag på den, hun bor gratis. Vi har ikke barn og vi eier hver vår bil. Syntes at det er greit at den som tjener best, betaler mest. Men hvor mye tjener hun egentlig? Det du må se på er om hun har råd til å betale hos deg med den lønnen hun har. Selv tjener jeg ca. 30 000, mens damen tjener rundt 2000. Gjett hvem som betaler det meste;).. Så igjen, man betaler etter det en evner, det er min filosofi. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Jobber dere like mange timer i uken? Jeg synes ikke en sånn fordeling blir rettferdig hvis det kun går etter hvor mange kroner man tjener, men heller hvor mange timer man jobber. Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Hvis du eier boligen så er det vel rektig at du skal betale på den, det er vel du som sitter igjen med den NÅR dere skiller lag Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Ikke om de er gift. Da har hun krav på halve boligen om de ikke har særeie. Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Slik jeg ser det bør man betale like mye i % i forhold til hva man tjener. Det er ikke riktig at hun skal betale like mye som deg når du tjener 10.000 mer enn henne i måneden. Det er heller ikke riktig at hun ikke skal betale noenting bare fordi hun utfører husarbeidet. Jeg gjør mesteparten av husarbeidet hjemme selv, men det kunne aldri fallt meg inn at dette gir meg rett til fri kost og losji. Hos oss deles utgiftene slik: Jeg betaler billån, bensin og bilforsikring + mat + kabeltv + innboforsikring = 9900 Han betaler lån på leiligheten : 8700 (12000 egentlig, men har 3300 fra hybelboer) I tillegg betaler han husforsikring, kommunale avgifter og slike store ting. Jeg betaler veiavgift. I tillegg har jeg forsikring på hundene våre på 3000 i året. Damn, slik jeg ser det nå så er fordelingen urettferdig.. Jeg tjener 4000 mindre enn samboer i måneden, og han får igjen masse på skatten siden han har lån. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Ikke om de er gift. Da har hun krav på halve boligen om de ikke har særeie. *Kremt* El. §31: Ekteskapet medfører ingen begrensning i en ektefelles rett til å råde over det han eller hun eier når ekteskapet blir inngått eller senere erverver, dersom ikke noe annet er bestemt. Hvis dere ikke er gift burde dere absolutt sette opp en samboeravtale og muligens skrive et testament. Dette sikrer dere ved død eller at samboerskapet rakner. Man har også et kort i hånden hvis man kan vise fram til en samboerkontrakt hvis arvingene til samboeren skal dele et event. dødsbo. Lenke til kommentar
timini Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Ikke om de er gift. Da har hun krav på halve boligen om de ikke har særeie. *Kremt* El. §31: Ekteskapet medfører ingen begrensning i en ektefelles rett til å råde over det han eller hun eier når ekteskapet blir inngått eller senere erverver, dersom ikke noe annet er bestemt. Det avhenger av ekteskapets varighet. El. § 59 andre ledd Vil retten til å utta midler etter første ledd føre til et åpenbart urimelig resultat, kan den helt eller delvis falle bort. Ved vurderingen skal det særlig legges vekt på ekteskapets varighet og ektefellenes innsats for familien Vanligvis blir alt felleseie etter 15-20 år i ekteskap. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå