torandres7 Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 (endret) Jeg er 26år og trenger noen forslag til hva jeg kan begynne med, har fast jobb nå, men har lyst til å bytte etterhvert. Tenkte litt på Lokfører, men det er en del som skal til for å bli det virker det som, masse psykiske tester og studere 1 år. Trur kanskje det kan bli litt hardt å komme igjennom der. Har bare godt naturbrukslinja, og har studiekompetanse. Har ikke noe om jobben er fysisk krevende eller blir møkkete der. Kan gjerne ta kurs for å komme videre, men må ha noen tips først. Så bare sleng ut forslag, ikke butikk eller noe sånt tull. Har relativt godt betalt nå så vil ikke gå ned altfor mye. Jobber i industri nå, så kan godt tenke meg å fortsette med det også. Endret 12. oktober 2008 av torandres7 Lenke til kommentar
1503 Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Anleggsgartner, kanskje? Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Anleggsgartner ligger nok litt under en industiabreider i lønn (kommer selvfølgelig veldig an på). Som hjelpearbeider kan du forvente å begynne på 137 kr i timen og stige til 150 kr etter noen måneder...hvertfall det du hadde fått hos oss. Med fagbrev begynner du på 160 og stiger litt tilfeldig når sjefen føler for det (eller du blir bas, arbeidsleder osv). Er du normalt oppegående og med naturbruk fra videregående skal det hvertfall ikke være vanskelig å få jobb som anleggsgartner. Hvis det er greit med litt studering så vil jeg anbefale landskapsarkitekt. Stor etterspørsel etter jobber og du tjener bra. Jeg har hvertfall en drøm om å bli det, men først må jeg få meg fagbrev som anleggsgartner (har ikke studiekompetanse). Lenke til kommentar
frankhaugen Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Jeg er 26år og trenger noen forslag til hva jeg kan begynne med, har fast jobb nå, men har lyst til å bytte etterhvert. Tenkte litt på Lokfører, men det er en del som skal til for å bli det virker det som, masse psykiske tester og studere 1 år. Trur kanskje det kan bli litt hardt å komme igjennom der. Har bare godt naturbrukslinja, og har studiekompetanse. Har ikke noe om jobben er fysisk krevende eller blir møkkete der. Kan gjerne ta kurs for å komme videre, men må ha noen tips først. Så bare sleng ut forslag, ikke butikk eller noe sånt tull. Har relativt godt betalt nå så vil ikke gå ned altfor mye. Jobber i industri nå, så kan godt tenke meg å fortsette med det også. Vekter er et givende yrke, det er variert og spennende, og somregel fåregår det meste inne, og man får ofte muligheten til å ta kurs til andre ting. Jeg er vekter og holder på å ta Livvaktkurs, og taktisk ledelseskurs. Men siden du kanskje ønsker å fortsette innen industri er det plenty med muligheter, litt avhengig av hvor du er i landet selvsagt, det er i byer som Kristiansand og Mandal nesten alltid bruk for gode mennesker som har erfaring fra industri. Men hvis du har gått naturbrukslinja har du og muligheten for å jobbe som lærer på en jorbrukskole. Men kanskje deg jeg vil annbefale mest er å se på muligheten til å starte noe selv, flere av mine venner har gjort det og tjener 500 000 og oppover i en alder av 20, så hvis du er flink til noe er det bare å planlegge litt så kan du bli meget rik på noen få år, hvis du er heldig. håper dette har vært til litt hjelp.. Lenke til kommentar
torandres7 Skrevet 17. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2008 Jo takk for svar. Ja jeg er vel mest interessert i industri kan du si, men du snakker om vekter, er det bra lønna da, og hva går jobben ut på da? Har 173kr/t nå så er ikke så morro å gå så mye under det da... men er det en jobb jeg kan like så er det jo verdt det. Men du sier også noe om at jeg kan starte for meg selv. Driver jo litt med ved på si da, men ikke så veldig mye igrunn. Hadde jo kanskje vært en mulighet å gjøre noe som jeg kan bedrive etter jobbtid da, sånn at jeg får penger rett i lomma da. Vil si jeg er kyndig med bruk av motorsag så jeg kunne jo kanskje prøvd å få meg noe å gjøre innen det, om det er noen som skal ha hogd ned noen trær osv... men å finne noe jeg kan gjøre selv og leve av er nok litt vanskeligere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå