Peregrin Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Hei Forhistorie: Er i gang med å finne komponenter til ny pc. Har sett litt rundt hva komplett har på sin pc-bygger og hva som passer sammen der. Fant fram til P5Q PRO, som har fått gode reviews og alt så bra ut. Er på vei til å få alle komponenter klart, så viser det seg at P5Q PRO ikke har support for intels Q9400 (som jeg gjerne vil ha) før uti BIOS 1004. Regner med at dette betyr at jeg blir nødt til å flashe BIOS for å takle den CPU'en, noe jeg ikke er i stand til. Derfor: Kan noen hjelpe meg til å finne fram til et populært og stabilt hovedkort som passer til oppsettet mitt, og som tar Q9400? Bruksområde for pc'en er 3d animasjon og rendring. Prøver også å få lagd en pc som støyer minst mulig. Kan komme til å rendre i flere dager av gangen. Jeg kommer ikke til å overklokke. Oppsett: CPU: Intel Q9400 RAM: CORSAIR TWIN2X 6400 DDR2, 4096MB CL5, Kit w/two matched CM2X2048-6400 Dimm's Skjermkort: Club 3D GF 8800 GTS 512MB OS: Vista 64bit, Business, Engelsk, OEM Takk på forhånd for alle svar La også inn en post på hjelp til kjøp av pc i går, men spurte ikke om nytt HK der Lenke til kommentar
Zetec Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Jeg fikk dette kortet anbefalt av en som kan en del og hadde det selv. Monterte det i dag og har rota litt rundt i bios og er veldig fornøyd med det jeg ser sålangt. Kjørt Prime95 lenge.. Ser den støtter Q9400. Gigabyte GA-EP45-DS3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå