Gå til innhold

Zombie outbreak, hva gjør du?


Kimelimm

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jeg ville samlet sammen familien og dratt (med båt) til et sted uten folk...

altså stukket av fra alt,vet ikke hvorfor,men når jeg ser slike filmer tenker jeg...Hvorfor stikker de ikke?

Se "28 days later". Der handler alt om flukt..

 

 

 

Noen som har en gammel bunker i næromraadet?

 

Jupp! Og pluss en svææær kjeller med mye materiale til å bunkre seg inne med

 

 

 

Big question is. Can zombier svømme?

 

Nei, ikke ifølge "vanlige" zombiefilmer, men der går de på bunnen.

Derimot, som nemnt, 28 days later, der svømmer de, hopper, spurter og har VANLIGE egenskaper

 

 

 

For meg er 28 Days Later-"zombiene" de eneste som ikke er komplett bullshit :p

 

Digger ikke ideen om at zombier er döde mennesker som et virus styrer, Rage-viruset er mer sannsynlig.

 

Indeed. Et virus som fremkaller et instinkt/en oppførsel som gjør at de blir ganske så dyriske.

 

 

Altså, det er så teit med zombiefilmer, for plutselig har de som er infisierte fått superstyrke, som tilsvarer supermann. Zombiene river mennesker i filler som om det skulle vært en osteskive spent mellom to trailere som drar hver sin vei. Dumt, dumt, dumt.. Men det er arti å se på fordiom.

 

Jeg ville dratt til et sted med lite/ingen folk, for hva er en zombies interresse i å gå en tur på landet? Finne mat? Neppe, da drar den til storbyene!

 

 

Ser folk her poster i vei som om de hadde tilgang til et par-tre våpenlager. DE, c4, sniksytterrifler...

Lenke til kommentar
Nei, ikke ifølge "vanlige" zombiefilmer, men der går de på bunnen.

Derimot, som nemnt, 28 days later, der svømmer de, hopper, spurter og har VANLIGE egenskaper

De "svömmer" vel bare i en liten scene i 28 Weeks Later? Og selv der er det mer rabiat plasking enn skikkelig svömming, men som sagt; er slik det burde være ^^

 

Akkurat naa har jeg vel bare tilgang til Leatherman og kjökkenkniv. Ganske daarlig utvalg, men ligger 4-5 byggvare-butikker 100 meter unna leiligheten min, store omraader av disse er godt gjerda inn for aa beskytte mot tyveri av store gjenstander, men er ganske lett aa klatre over om du har litt vett i hodet og tar av deg skoene slik at tærne faar feste.

 

Saa jeg kunne lett funnet meg et godt sikret omraade med nok vaapen tilgjengelige, det eneste jeg er virkelig bekymra for er friske mennesker som gaar amok og river hele driten i filler eller no.

Endret av Rabbid
Lenke til kommentar

Vel, de i 28 days later er vel ikke zombier, siden de ikke er levende døde.

I følge Zombie Survival Guide har ikke zombier noen andre evner enn de hadde når de levde, med noen få unntak:

 

- De blir ikke slitne

- Det spekuleres i om de hører bedre, eller om de bare lytter bedre

- De "lever" så lenge ikke hjernen ødelegges

- De føler ikke frykt eller smerte

Lenke til kommentar

Zombier blir ikke slitne, men de har en "best før dato" allikevel. De blir ikke slitne i den forstand som vanlige mennesker gjør, men musklene regeneres heller ikke som hos mennesket. Dermed "dør" de når de ikke lenger kan bevege seg.

 

Akkurat nå sitter jeg i en leilighet i Trondheim. Ved en zombie infestasjon ville jeg først kontaktet venner og familie og fortalt dem alt jeg vet om jævlene samt avtalt et møtested. Deretter hadde vi samlet inn de våpen og forsyninger vi trenger for et par måneder og forskanset oss oppe i fjellet. Men det kunne tatt litt tid så vi måtte ha med masse tørrmat og nødforsyninger samt frø slik at vi kan gro vår egen mat.

 

"H. Decomposition

The average zombie "life span"-how long it is able to function before

completely rotting away-is estimated at three to five years."

Lenke til kommentar

Sitte i fjellet er kanskje ikke så lurt, tenk på vinteren, da blir det kalt! :dontgetit: Det hadde vært trist og måtte skyte venner forid dem er zombier :( Gleder meg til Left4Dead :D Men hvis dere har sett i zombie survival guide, så er det noen "Recorded attacks", er disse sanne? Jeg tror jo at de er sanne, men er de liksom like sanne som historien om Hitler liksom ? :p (dårlig aammenheng.)

Lenke til kommentar

Har en hytte som ligger ganske avsides. Jeg er ikke så evneveik at jeg ikke klarer å holde fyr i peisen der om vinteren. Vinter er finfint ettersom zombiene fryser fast når det blir minusgrader. Vinter gjør det også lettere å konservere mat.

Venner som har blitt zombier er zombier ikke venner.

 

"Recorded attacks" inneholder ikke et fnugg av sannhet, men er skrevet på en måte som gjør at de virker sannsynlige.

 

Ps: Hitler fantes.

Endret av -Zeitgeist-
Lenke til kommentar
Hvorfor sier alle at zombier fryser fast? Man maa jo staa bom stille for at det overhodet skal være mulig.

Zombier produserer ikke kroppsvarme, hadde ikke du gjort det hadde du også til slutt stått bom fast i snøen. Jo kaldere du blir jo mindre bevegelig blir ledd og kroppsvev. Ulempen med kulde er jo at den senker graden av dekomposisjon hos zombiene. Ville nok tatt sjangsen til å ta noen turer i en mils radius rundt hytta for å kakke hodet av noen zombier.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Jeg bumper denne tråden med noen gode råd fra Zombie Survival Guide:

Top Ten Lessons for Surviving a Zombie Attack.

 

1. Organize before they rise!

2. They feel no fear, why should you?

3. Use your head: cut off thiers.

4. Blades don't need reloading.

5. Ideal protection = tight clothes, short hair.

6. Get up the staircase, then destroy it.

7. Get out of the car, get on the bike.

8. Keep moving, keep low, keep quiet, keep alert.

9. No place is safe, only safer.

10. The zombie may be gone, but the threat lives on.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 5 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Jeg hadde nok tatt bilen ned til byen og samlet bilen full av boksemat og våpen samt diverse andre ting som kan være nyttige (motorsag). Deretter hadde jeg spikret for alle vinduer i 1. etasje og sveiset fast et metallgitter utenfor der igjen (sett at det hadde vært en mulighet for det). Deretter hadde jeg flyttet primusen og gassbeholderen til grillen opp (og det meste annet forøvrig) og brukt motorsagen/vanlig sag til å skjære ned trappen til 2. etasje og brukt en vanlig stige til å komme opp og ned. Jeg hadde fylt badekaret og alle bøtter jeg kunne finne med vann. Så hadde jeg tatt ut amatør-radioen ifra kjelleren opp og lukket alle vinduer oppe, samt dekket for dem med gardiner. Da er jeg ganske klar igrunn :) Kunne forsåvidt plantet litt mat oppe på taket hvis det skulle foregå i en lengre periode.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...