Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hjelp til 6x9 Pioneer valg

Bendorama

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, det er det ikke verdt... 6x9 brukes mindre og mindre for tiden, og skal man ha det, så bør man kjøre høypassfilter på dem hvis du også har sub... Jeg ville også skrudd ut diskantene fra dem, hvis jeg skulle hatt dem...

Hva har du foran i bilen? Det er nemlig der du vil ha go lyd, ikke baki ;) Skal du ha ekstern forsterker? Hvordan spiller har du?

Og MÅ det være pioneer?? det finnes mye som er bedre, og også billigere ;)

Lenke til kommentar

Tja, hehe det trenger da ikke være pioneer, bare hørt at det skal være bra, må bare komme med forslag altså:), men jeg har ikke sub, vet ikke om skal ha det heller, har forøvrig en JVC spiller tror den er 5*40 eller hva det pleier å være, ellers fremme er det vell 2 små diskanter på dasjbordet orginalt, eller 2 runde i dørene, som jeg ikke aner om er orginalt eller ei, er i alle fall ikke noe som smeller:P er lys lyd fremme og mer mørk og kraft bak, så trenger 6x9 med trøkk, men skal spille pent og bra.

De jeg har(6x9) funka sikkert flott i sin tid, men det virker som de har fått et slag, så de er ikke veldig bra på høyt volum nå(er pioneer de;)).

så altså helst noen 6x9 som tar forseg det jeg trenger av bass også:).

BTW: Vist lurte at jeg ikke har så masse peiling, er det fordi at har nettopp kjøpt bilen;).

EDIT: Var sikkert litt rotete skrevet, men sitter her og skriver i feber land, så orker ikke så meget, og tankene flyter ikke helt rett;)

Endret av NadaX7
Lenke til kommentar

Tja tjo, går jo an det, men når snakker bass, så mener jeg ikke så kjempe mye bass, de 6x9 jeg har nå leverer helt flott med mengden jeg trenger av bass, jeg skal ikke kjenne det smeller i ryggen, men lyden skal være der, å skal ikke være noe lyd opplevelse for dem ute, bare for meg inni, men problemet med de som er i nå er at de sikkert har fått en dunk eller et eller annet, de sliter i alle fall og blir ikke mye bra når lyden skrues opp(er ikke slik de har vært i alle fall!), så jeg er egentlig bare ute etter noe gode 6x9, vil tro de skal holde for meg, ellers får jeg se senere om kjøper forsterke og setter i en kasse der bak, men problemet der bir jo at, jeg faktisk vil ha den lille plassen som poloen faktisk gir der bak;), så da er det greit med noe bra 6x9 i hattehylla som ikke tar plassen min;).

Virker kansje litt sta jeg men... hehe, er ikke mest av peng jeg setter i annleget, ikke enda i alle fall.

EDIT 1: Liker egentlig at det djube og kraftigere kommer bak, og at gjerne det lyse og ikke veldig trøk i kommer fremme.

EDIT 2:

Får jeg spørre om noen har noe idè til den beste 6x9 paret til maks pris på 2000?:)

Endret av NadaX7
Lenke til kommentar

Haha

Tror jeg gjorde noe dumt nå ja;)

http://www.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=5...;&nocount=1

300 kr ffs

Da er det ialle fall 6x9 og 6.5" med, men tja, er ikke så mye penger dess, får jeg nye bedre 6.5" bilig, så får jeg heller kjøpe ny 6x9 igjen vist denne suger!;)

EDIT: Hater qxl, har sin måte å fremkalle impuls kjøp på!

Endret av NadaX7
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...