Gå til innhold

Superzoom til Canon 450D - Tamron 18-250mm eller Canon 18-200mm?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal kjøpe meg en superzoom til mitt 450D, og nå lurer jeg på om folket her inne har noen meninger om hva som er det beste på markedet? Jeg har sett litt på Tamron 18-250 f/3.5-6.3, da jeg har skjønt at denne er bedre enn Sigma sin tilsvarende. Eller er det feil?

Nå har jeg også fått med meg at Canon har kommet med en 18-200 f/3.5-5.6 IS. Hvordan er denne i forhold til Tamronen?

Er det noen zoomer jeg ikke har fått med meg som er bedre enn de jeg nevner?

På forhånd takk for all hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På denne typen objektiv med en del tele og dårlig blender er det en stor fordel med bildestabilisator. Det er tre alternativ: Sigmas 18-200 OS, Canons 18-200 IS og Tamrons 18-270 VC. I tillegg har Sigma en zoom med noe kortere tele (125 eller 135, husker ikke helt) og stabilisering, eller du kan gå for en telezoom i tillegg til normalzoomen slik andre allerede har kommentert.

Canon og Tamrons objektiver er begge nye og jeg har ikke sett noen tester ennå, bortsett fra hos Digit som har kjørt Canon-objektivet gjennom sine testprosedyrer. De er virker meget grundige, men du må tolke kurvene selv for kommentarer til resultatene og mer om objektivet i vanlig bruk mangler foreløpig.

Canons versjon er en halv blender raskere på full tele, mens Tamrons 18-270 gir mer tele og er en vidreutvikling av 18-250 (som har fått bra kritikker, men mangler stabilisator).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...