Gå til innhold

CPU cooler for 8500 clocking.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skjøl har jeg en Zalman CNPS9700 LED som gjør jobben på min q6600 til 3.6 Ghz.

Bruker også denne kjøleren. Bruker den på min E8500.

Min 8500 er ikke helt lett å klokke, så den trenger en del strøm. Kjører nå 1,36v gjennom kjernene 24/7 og frekvensen ligger på 4,050ghz

Med denne kjøleren har jeg under 38c idle og en max load temp på bare 58c! super kjøler!!! Husk bare å bruk noe god kjølepasta og riktig mengde kjølepasta. (ikke bruk for mye) Da tror jeg du blir strålende fornøyd med denne billige kjøleren.

Temperaturmålingene mine er gjort i normal-høy rom temp 24c ca.

Jeg testa en max klokk og fikk 4,75ghz (1,5v) og cpu lå fortsatt på 38c idle, men load lå på rundt 65c da. Tenkte om du kanskje har tenkt å bruke den til sånne "Kill Me" forsøk.

Endret av knutern88
Lenke til kommentar
Thermalright ULTRA120 Extreme funker tydeligvis greitt for meg iallefall :D

4.4 ghz @ TRUE kjøler er ganske godkjent på luft :)

Så bare på siggen din Nizzen. Trenger din e8500 mye volt for å holde seg på 4,4? Regner med det ikke er helt prime stabilt? tenker finne meg en lignende gaming klokk.. men trenger kanskje nytt hk eller ny prosessor da.. sitter på et 790i ultra-.-

Btw kult grafikk oppsett! kjører nvidia kortet som physX kort regner jeg med?

Hvordan funker det sammen?

Lenke til kommentar
Thermalright ULTRA120 Extreme funker tydeligvis greitt for meg iallefall :D

4.4 ghz @ TRUE kjøler er ganske godkjent på luft :)

Så bare på siggen din Nizzen. Trenger din e8500 mye volt for å holde seg på 4,4? Regner med det ikke er helt prime stabilt? tenker finne meg en lignende gaming klokk.. men trenger kanskje nytt hk eller ny prosessor da.. sitter på et 790i ultra-.-

Btw kult grafikk oppsett! kjører nvidia kortet som physX kort regner jeg med?

Hvordan funker det sammen?

Den bare 1,438v mener jeg det er 23/7 100% stabilt... Den Nizzen har klarer 4,7ghz igjennom 3dmark på luft... Men den er hånd plokka fra intel..

Lenke til kommentar

Kan noen selge meg en E0?! :love:

herregud, jeg klarer ikke kjøre vantage på 4,75 og heller ikke cpu delen på 06. men klarer kjøre alle sammen helt fint på 4,5ghz og 1,44v og 1,30vFSB

For 4,75 ser det ut til at jeg trenger rundt 1,55v eller mer faktisk.. vil ikke prøve dette før jeg har en E0 som klokker bra tilgjengelig:P

Regner med dette blir gaming prosessoren som jeg kjører rundt 1,4v og 4,2ghz også blir E0 den jeg klokker til F***:D

Endret av knutern88
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...