Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Hvem har rett på plassen?

mesha

Anbefalte innlegg

Det har seg slik at nå har det oppstått en stor diskusjon/krangel mellom en minoritetgruppe (kaller det for x) og gjeng med nordmenn.

X er en gjeng som spiller fotball sammen på en håndballbane hver lørdag og søndag. Nå, for to uker siden, så har en hundegruppe (aka nordmenn) har begynt å trene hundene sine på akkurat samme område på samme tid. Problemet er at hundegruppen parkerer bilene midt på håndballbanen uten å måtte egentlig gjøre det. Dette blir jo forstyrrende for X fordi de ikke kan spille fotball pga bilene. Dessuten blir jo håndballbanen ødelagt hvis noen parkerer på den (merker i asfalten). Alt foregår ute!

Selvfølgelig har X spurt fint hundegruppen om å fjerne bilen et par meter, men de kommer kun med argumenter som "Vi var her først". De har også kommet med rasistiske uttrykk som "Dere innvandrere kommer bare her for å stjæle landet vårt osv." Hundegruppen sier også at de har inngått avtaler med kommunen om å bruke plassen. Greit nok, men så vidt jeg husker så var ikke en håndballbane en parkeringsplass.

Kanskje det er litt vanskelig å forstå konflikten men her er den i korte trekk:

Hundegruppen parkerer på håndballbanen, men trener hundene sine på fotballbanen som er minst 5 ganger så større. Problemet er at hundegruppen vil ikke fjerne bilen ettersom X vil spille fotball på håndballbanen. De trenger med andre ord bare fjerne bilen et par meter men de nekter.

Jeg vet situasjonen virker litt barnslig eller kanskje litt vanskelig å forstå, men jeg tror dette kan ende stygt så jeg bare lurer på hvem har virkelig rett på håndballplassen? Hvordan kan dette løses?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi hadde et lignende eksempel da jeg gikk på barneskolen. Vi hadde en asfaltbane (håndball og fotballbane( som vi pleide å spille på etter skoletid, denere begyne plutselig mange biler å parkere der, en ny "syklubb/gruppe" ett-eller-annet slik at de bare brukte banen som parkeringsplass. Til slutt kom det frem at biler ikke hadde lov til å parkere på en fritidsplass, så de fjernet seg.

Lenke til kommentar
Det har seg slik at nå har det oppstått en stor diskusjon/krangel mellom en minoritetgruppe (kaller det for x) og gjeng med nordmenn.

X er en gjeng som spiller fotball sammen på en håndballbane hver lørdag og søndag. Nå, for to uker siden, så har en hundegruppe (aka nordmenn) har begynt å trene hundene sine på akkurat samme område på samme tid. Problemet er at hundegruppen parkerer bilene midt på håndballbanen uten å måtte egentlig gjøre det. Dette blir jo forstyrrende for X fordi de ikke kan spille fotball pga bilene. Dessuten blir jo håndballbanen ødelagt hvis noen parkerer på den (merker i asfalten). Alt foregår ute!

Selvfølgelig har X spurt fint hundegruppen om å fjerne bilen et par meter, men de kommer kun med argumenter som "Vi var her først". De har også kommet med rasistiske uttrykk som "Dere innvandrere kommer bare her for å stjæle landet vårt osv." Hundegruppen sier også at de har inngått avtaler med kommunen om å bruke plassen. Greit nok, men så vidt jeg husker så var ikke en håndballbane en parkeringsplass.

Kanskje det er litt vanskelig å forstå konflikten men her er den i korte trekk:

Hundegruppen parkerer på håndballbanen, men trener hundene sine på fotballbanen som er minst 5 ganger så større. Problemet er at hundegruppen vil ikke fjerne bilen ettersom X vil spille fotball på håndballbanen. De trenger med andre ord bare fjerne bilen et par meter men de nekter.

Jeg vet situasjonen virker litt barnslig eller kanskje litt vanskelig å forstå, men jeg tror dette kan ende stygt så jeg bare lurer på hvem har virkelig rett på håndballplassen? Hvordan kan dette løses?

I dette tilfellet vil jeg si at hundegruppen oppfører seg som en komplett gjen amøber samlet på en plass, samt at håndballbanen er vel ikke oppmerket parkeringsplass så om de nekter å flytte bilene kan dere få dem tauet vekk, for eieren av bilens regning.

Men ta det rette veien, med eier av banen. Om dette er kommunen er det rette veien å gå. Eventuelt blir det om mulig satt opp blokader slik at innkjøring til området blir umuligjort. Det skulle selvfølgelig ikke være nødvendig i dagens samfunn men enkelte har litt for mye sagspon mellom ørene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...