Gå til innhold

Mimretråden fra 2008-sessongen.


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Da er båten min tatt på land, og tenkte kanskje at det er flere som har tatt båten på land, eller som snart kommer til å gjøre det, så jeg tenkte at vi kunne ha en liten tråd her på forumet hvor vi kan poste bilder og fortelle historier fra sessongen i 2008 - altså en liten mimretråd.

 

 

Tenkte jeg kunne begynne med en liten oppvarming;

Skulle ut å fiske med en kompis, men så blåste det så mye at jeg spurte om vi kunne låne pappa sin Commuter 805 (ja, pleier å få låne den), men da ville han selvfølgelig være med. Vi bestemte oss for å dra ut til Marsteinen fyr, og litt lengre ut til en grunne (er et annet navn for det, men kommer ikke på det)

Ihvertfall, det blåste VELDIG mye, og vi kjørte bokstavlig igjennom bølgene. Var helt sykt rått, og siden det var varmt ute, hadde vi åpnet soltaket, men da vi plutselig fikk oss en vask, måtte det også igjen.

Sier litt om bølgene da de slår over en såpass stor båt :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har så ekstremt mye minner, men husker spesielt godt da vi dro tube, så satt jeg i tuba og en kompis kjørte, og på vei opp i plan, så skulle han kompisen min ta en sving, så fikk vi rykk på tuba... også, la båten seg helt over på sida, kompisen min fløy ut, og båten datt heldigvis ned igjen på rett kjøl... erfaringer etter den dagen var at dødmannsknapp er viktig, og oppblåsbare regatta redningsvester funker bra :)

 

men sånn kan det jo gå når man skal dra tube med en så liten båt som gh 11... det er jo artig da.

 

har hatt en artig sommer med den båten, solgte den i september, og må nesten innrømme at jeg savner den, mange nesten ulykker og lange svev er morro det.

Lenke til kommentar

Haha :p

Husker en kompis av meg (de har hytte rett over på andre siden der ved oss) hadde besøk, så skulle besøket kjøre en RIB de hadde kjøpt av oss, så ga han bånn gass i motvind mens han satt helt bakerst, sånn at hele båten tippet rett rundt og han fikk seg ett bad.

Skikkelig ekkelt der og da, men når jeg tenker over det, synes jeg det er ganske komiskt :p

Lenke til kommentar

Haha, er egentlig ikke et båtminne da, men mimrer litt selvom også :)

 

En kompis av meg skulle kødde seg, og plutselig sa han bare helt ut av ingenting: min båt er mer på stell enn din båt"

Så svarte jeg ironisk: Min pappa er sterkere enn din pappa!

Så stod faren hans rett bak meg og svarte surt: "det e han faen ikkje!"

 

hoho, morosamt :)

Lenke til kommentar

Uffda.. Har hatt en del lite hyggelige opplevelser, men var vell få av de i år.

Husker veldig godt da stormen "Inga" herjet.. Den store betongbryggen vår på flere tonn røk alle kjettingene bortsett fra en, så den lå på svai midt inne i vågen.. Skal se om jeg finner et bilde.. For å legge det til, ble trekaiene våre revet til pinneved..

Lenke til kommentar

Tok en biltur ut på Hvaler i Fredrikstad i dag og knipset noen bilder fra steder jeg oppholdt meg mye den gang jeg var mye på sjøen.

Nei.. jeg har jo ikke båt enda.. så jeg tok bilen.

 

Bildene er tatt på Papperhavn, Bukta og Kjøkøysund.

 

Bildene ser du ved å klikke deg videre i bloggen min.

Klikk her for å komme til bloggen.

Endret av GigaFlow
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...