Yamato47 Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 Denne maskina har en gang kjørt windows 95 og word 2.0. Jeg har en harddisk på 210 mb jeg kan koble til. Hva kan jeg kjøre på denne, av nyere opensource programvare? Helst med GUI/X :-P Dette er bare for gøy ... noen forslag? Lenke til kommentar
CForce Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 Tja.. om du absolutt VIL dette kan du få linux til å kjøre, men med minimal funksjonalitet.. Å mekke XFree på en sånn maskin tror jeg du bare kan glemme ;P I og med at det er en SX må du jo også emulere FPU, og 8meg minne kan nok bli for lite.. du kan ta en titt på denne siden.. http://tldp.org/HOWTO/4mb-Laptops.html Lenke til kommentar
whoi Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 Jeg har en 486 dx2 med 8mb ram som kjører netbsd. Prøvde å legge inn debian, men det gikk ikke, det var for lite minne til å starte installasjonsprogrammet Men det går ganske tregt synes jeg da. 8mb ram drar ned på hastigheten ganske mye. Jeg har en 486dx2 med 20mb ram, og den kjører debian. Den funker ganske greit, og mye bedre enn den med bare 8mb ram. 210mb harddisk er ganske lite, så du får nok bare plass til en veldig minimal install. Lenke til kommentar
_mgr_ Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 Man KAN jo få opp X å kjøre på gamle maskiner, men da annbefales vel terminal... DX2 ja... Lenke til kommentar
klingtai Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 Du som er slik *BSD-mann, vet vel at du får miniutgaver av disse? ftp://ftp.freebsd.org/pub/FreeBSD/ISO-IMAGES-i386/4.7 Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 Slackware skal kunne installeres med 8MB ram hvis du booter med lowmem.i imaget og monterer en swap-partisjon før du starter installasjonsprogrammet. Det skal teoretisk holde med 50MB hardiskplass utover swap også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå