Gå til innhold

Aspire 8930G - Problem med avspilling på TV

Anbefalte innlegg

Hei, kan noen svare meg på en ting jeg ikke finner ut av?

Har nettopp kjøpt meg ny bærbar PC, som jeg vil bruke som multimedia PC, og koble opp blu-ray spilleren til TV o.l. Er svært fornøyd med denne nye maskinen, som virker som en helt stabil og god PC, helt frem til jeg skal bruke den på min nye Sony FullHD-TV. Når jeg bruker medfølgende programvare på PC; "Acer Arcade". Og spiller av Blu-Ray, DVD, eller andre media for den saks skyld, så hakker det kontinuerlig på TV-en. Da har jeg forsikret meg om at jeg har oppdatert nyeste driver for skjermkort, og spiller bare av på en skjerm av gangen, og kjøpt monster HDMI-kabel sertifisert for 1080P-signal.

Hvordan kan jeg prøve å finne ut hva som er galt her. Dette er veldig frustrerende, da jeg kjøpte denne PC for en grunn, som den egentlig ikke virker som å egne seg til :( Men kanskje noen har gode tips og råd? :)

PC-en jeg har kjøpt er Acer Aspire 8930G FullHD - 4Gb minne - GeForce 9700GT - 18,4" skjerm med Blu-Ray-leser. Link til alle data hvor jeg kjøpte den for under 1 uke siden:

http://www.elprice.no/data/baerbar-pc/acer...llhd-lxat10x053

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv å gå i oppgavebehandling og se om det er noen prosesser som tar mye CPU-kraft, eller hva det heter. Har en Aspire 8920g. Den har jeg ingen problemer med å se Blu-Ray på. Men har hent noen ganger at prosesser har tatt nesten alt av CPU-kraft. Da blir alt tregere.

Endret av DaWiEn
Lenke til kommentar

Strømstyringsalternativer kan føre til redusert ytelse ved filmspilling.

Regner med du som regel har den tilkoblet, så gå inn i strømstyringsalternativer og "gi full gass".

Du kan forsøke og laste ned VLC, og se om denne spilleren også hakker.

Selv har jeg dårlig tro på medieverktøy utviklet av pc-produsenter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...