Gå til innhold

Har rasist beskyldningen mistet betydningen?


Anbefalte innlegg

OK, så du hadde da antatt dette og kjørt på?

 

Du er seriøst off topic, faktisk laangt ute på på de snødekte viddene. Hvordan i huleste kan svaret på det spørsmålet bidra til å oppklare "Har rasist beskyldningen mistet betydningen?" (hater orddelingsfeil, men men)?

 

Du driver og konstruerer scenarier der jeg til slutt skal innrømme at noen oppkonstruerte individer, gjennom frykt, hindrer meg i å gjøre det jeg egentlig kunne hatt en oppkonstruert lyst til. Jeg skal spare deg for trøbbelet med å finne på flere - du skal få noen gratis av meg:

1) Jeg ville ikke tafsa på datteren til Tony Soprano, selv ikke i fylla.

2) Dersom faren til kurderjenta sto ved siden av oss med olmt blikk og krum kniv, hadde jeg avstått fra kyssing, takk.

3) Tror ikke jeg ville tatt noen tungpustede telefoner til Ingelin Killengren, heller.

4) RBK-sangen midt blant apeberget? Niks, ikke jeg.

5) Bære en "Fuck Harley Davison"-skjorte på et Hells Angels-treff. Nope.

 

Hjalp det deg noe? ;)

 

Du har egentlig bekreftet det for lenge siden for min del, selvsagt oppfører du deg ikke som en totalt naiv idiot, du tar dine forhåndsregler utifra hvilken kultur du har med å gjøre, vi trenger ikke å ta denne lengre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
[Du har egentlig bekreftet det for lenge siden for min del, selvsagt oppfører du deg ikke som en totalt naiv idiot, du tar dine forhåndsregler utifra hvilken kultur du har med å gjøre, vi trenger ikke å ta denne lengre.

Jeg begynner nesten å mistenke deg for å forsøke og bevise at rasistbeskyldningen er meningsløs fordi alle er rasister uansett. Du skal i så fall ha kudos for en original vri på problemstillingen, men jeg tror det kan bli et ganske krevende prosjekt...

Lenke til kommentar

Jeg synes folk burde være mer forsiktig med dette uttrykket, fordi det er rett og slett utrolig ironisk dersom helt eksempelvis Ali Farah kaller ambulansevaktene for rasist dersom rasisme faktisk ikke var motivet for oppførselen deres.

 

En kan ikke få privileget å grunnløst kalle alle innfødte for rasister fordi en er av annen opprinnelse selv, det er like mye rasisme og fordommer det, som om ambulansesjåførene faktisk oppførte seg med rasistiske motiver.

Lenke til kommentar

#3: Unødvendig quoting samt dårlig bruk av emnefeltet blir sett på som upassende, og kan bli sensurert eller endret av moderatorer. Overdrevet bruk av såkalt SMS-språk, utropstegn/spørsmålstegn osv. og forkortelser skal unngås. Et hvert forsøk på å omgå tre-ords-regelen på forumet vil også bli slått kraftig ned på.

 

Jeg ber folket om å lese Hva er "unødvendig quoting"? i vår netikette

 

(Og som vanlig skal ikke denne posten kommenteres, send evt. en PM)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...