Black Star Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Er ute etter nye fronthøyttalere til min Pioneer VSX-918V forsterker, og har blant annet sett på B&W DM684. Disse bør stå godt til både forsterkerens lydprofil, og min nåværende KEF senterhøyttaler. Men så får jeg også tilbud om et par brukte Krix Apex 3 til omtrent samme pris. Disse har en veiledende pris ca 14.000. Så nå er jeg veldig usikker. Nye B&W DM684? Eller brukte Krix Apex 3? Eventuelle andre forslag, eller synspunkter? Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Jeg synes nå B&W høyttalerne var penere, og vil tro de har litt mer trøkk enn Krix høyttalerne. Anbefaler deg å prøve begge høyttalerparene før du kjøper. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 12. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2008 Jeg har en sub (SVS) fra før, så basstrøkk er ikke et problem uansett. Og jeg får ikke muligheten til å prøve ut Krix høyttalerne ettersom de er på en helt annen kant av landet. Viser seg nå at jeg kan få de Krix høyttalerne til bare 4500 kroner inkl. frakt. Det er jo unektelig veldig fristende å gå for de da. Men er det dumt? Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Er ikke godt å vite om det er et bra kjøp før du har prøvd høyttalerne i grunn. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 12. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2008 Det er sant... og jeg er litt nervøs for at Krix høyttalerne blir litt for tungdrevne for min rimelige sorroundforsterker. Det tryggeste er nok å gå for B&W. Da vet jeg at jeg får høyttalere som både er lettdrevne nok og som passer bra til mitt anlegg. Jeg får tenke litt på det, men takk for svar Om andre har synspunkter på B&W DM684, Krix Apex 3 eller andre anbefalinger, hører jeg gjerne fra dere. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Vil nok anbefale deg å vurdere effektforsterker uansett hvilke av de to du går for, det gjør susen med litt ekstra guffe. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 (endret) Å spandere litt ekstra effekt på B&W er absolutt noe man bør vurdere, hvis man vil hente mer fra høyttalerne. Dette gjelder selvfølgelig de aller fleste, men B&W kan være noe seige. Endret 23. oktober 2008 av Slettet-XHLacM Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Krix har da fått meget gode kritikker for sine små stativhøyttalere - sørg for å få hørt de du har tilbud på, kan fort bli mye lyd for pengene. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 24. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2008 Krix har da fått meget gode kritikker for sine små stativhøyttalere - sørg for å få hørt de du har tilbud på, kan fort bli mye lyd for pengene. De befinner seg på en helt annen kant av landet, så det blir vanskelig. Er fortsatt åpen for forslag, da jeg ikke har klart å bestemme meg enda. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Hva med Audio Pro Blue Diamond v2, Patos Lyric 402, System Audio SA1550, Patos 510 basic dette er versonen under Lyric. Lenke til kommentar
nietsoj100 Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Kan anbefale deg 684 på det varmeste, men vær obs på at de ikke er lett drevne, impedansen går helt ned i 3 ohm på disse og da trengs en forsterker som leverer bra med strøm. Bruker selv en yamaha rxv1800 og den drar de veldig bra, veit ikke hvordan pioneer blir i forhold til yamaha når det gjelder watt. Lyden i 684 er utrolig fin, detaljert og oppløst, hvertfall på akustisk musikk men de spiller også alt annet kjempebra! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå