Gå til innhold

Kommentar: Disse saboterer PC-markedet (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Følg blizzard sier nå jeg. Ser jo hvor stor suksees de har når det gjelder spill..

Er jo produsentens feil når dem legger så mye vekt på grafikk.

 

Må jo opp med 10k klassen for å få spilt de spilla, dessuten så suger alltid historen og ellers gameplayet Alt for mye fokus på grafikk.

Endret av laffe
Lenke til kommentar

Kjempe god artikkel! Ganske enig. Har ikke vært klar over at Directx10 kun kan brukes med Windows Vista, men dette overrasker meg ikke. Begynner og kjenne Microsoft nå! Men betyr dette at hvis jeg vil forsette og kjøre XP som i dag, kan jeg etterhvert ikke spille spill? Eller vil nye spill komme med både Directx9 og 10 støtte?

Lenke til kommentar

Jepp, for mye fokus på grafikk. Har aldri prøvd crysis fordi jeg ble umotivert av klagingen over at det ikke var optimalisert osv. Blizzard gjør det på rett måte. Tenker man positivt på det er eldre gode spill, der tilsynelatende grafikken ikke var like viktig, fullt mulig å spille på mitt noe støvete S939 system :) Bra artikkel

Endret av stavros
Lenke til kommentar

Nå er vel ikke denne artikkelen heller med på å bygge opp under pc-gamingen ??? Så du burde tatt med et punkt 6. Denne artikkelen :D

 

Uansett.. endel gode poeng, men intet nytt :(

 

Artig sammenligning.. spill koster milioner å lage, har mange folk involvert bla bla bla.. og koster deg 400-600 å kjøpe..

Filmer koster MYE mer enn spill å lage, har flere personer involvert, men selges for 1/3-1/4 av hva spillene gjør.. hvorfor?

Lenke til kommentar

Det absolutt aller ALLER første som skulle stått listet opp var manglende tilgjengelighet. Ta for eksempel piratene. Er det noe som heter regionbaserte restriksjoner der i gården? Nei. Men når tilbakestående utviklere som f.eks Ubisoft presterer å lansere spela sine på Steam kun for det nordamerikanske markedet, som i tillegg er det minste, så er det åpenbart at piratene med sin geniale åpenhet vinner fram.

 

Ka er poenget med fysiske kopier, plastcovre og trykkede manualer når alt kan lagres digitalt? Digital distribusjon kutter bort disse produksjonskostnadene, fraktkostnader og gir muligheten for alle som vil å skaffe seg eit spel uten å måtte gå ned i den forhistoriske spelbutikken for å betale for plast og papir.

Lenke til kommentar

Må bare flire litt av at artikelforfatteren velger å fokusere på piratene som en av årsakene til at pc-markedet ikke fungerer.

 

Xbox360 har også pirater, men der går jo salget som det suser, men det nevnes jo ikke at dette skjer nettop fordi du kan ødelegge for deg selv om du blir tatt med en piratkopi på nett, dvs achievements samt at xbox360 har en veldig god nettdel som gjør til at spillere faktisk ønsker å eie spillene.

 

Skal jo ikke skjule at siden det er så utrolig enkelt å få tak i en "cracket" versjon av et pc spill så vil de fleste laste det ned, derfor er det jo nettop så utrolig viktig å sørge for at man må ha en "nettkomponent" for å få mest mulig ut av spillet, dette kan være så enkelt som offisielle "scoreboards" , hvem som har rundet spillet fortest mulig, bonus slipps og selvsagt patcher som ikke bare fikser feil men legger til nye muligheter.

 

Pc med spill som Wow og War har bevist at man kan ha flere titals millioner spillere og som betaler gang på gang, da kan man kanskje begynne å tenke på å at visse utviklere kan gi ut abonemantspakker der man får muligheten til å spille en egendefinert mengde med spill som man kan velge ut selv fra en liste.

 

Steam ser uansett ut til å hå truffet pc markedet veldig bra, og de beviser jo at det er fult mulig å selge spill via .net delen.

Lenke til kommentar

Jeg har aldri forstått hvorfor utviklere må presse spillene til å utnytte nyeste grafikk-kort.. Det går faktisk ann å fokusere mindre på avansert-grafikk som blooming og tåke-lingnende grafikk-motorer og likevel ha ett spill som ser fantastisk ut... Eller det jeg mener er avansert-grafikk er ikke det samme som god grafikk, og derfor kan man heller fokusere mer på kontrollen og gameplay og historien til spillene... Bare se på mario spill på ds, vil ikke si at grafikken er heftig, men den er vel da mer enn grei nok... Det er alt for mye grafikk-kort hysteri eller noe, sånn , endelig fått ut noe av det jeg ville få ut..

Lenke til kommentar

Lo godt av "grafikkhorene". :!:

 

Jeg vil spille spill på laptopen, i Ubuntu. Derfor passer DirectX10 meg svært dårlig. Det blir spennende å se om Blizzards støtte for både Windows og Mac utvides til å også gjelde Linux, og om det er noe i ryktene om at Valve lager Steam og Source-motoren for Linux.

Endret av Sigmund_Freud
Lenke til kommentar
Jeg har aldri forstått hvorfor utviklere må presse spillene til å utnytte nyeste grafikk-kort.. Det går faktisk ann å fokusere mindre på avansert-grafikk som blooming og tåke-lingnende grafikk-motorer og likevel ha ett spill som ser fantastisk ut... Eller det jeg mener er avansert-grafikk er ikke det samme som god grafikk, og derfor kan man heller fokusere mer på kontrollen og gameplay og historien til spillene... Bare se på mario spill på ds, vil ikke si at grafikken er heftig, men den er vel da mer enn grei nok... Det er alt for mye grafikk-kort hysteri eller noe, sånn , endelig fått ut noe av det jeg ville få ut..

Verden er i utvikling, det er spill også.

Hvordan ville det vært om utviklerene aldri hadde prøvd å utnytte nyeste grafikk-kort?

Spill må jo utvikle seg i grafikk! :)

Lenke til kommentar
Det absolutt aller ALLER første som skulle stått listet opp var manglende tilgjengelighet. Ta for eksempel piratene. Er det noe som heter regionbaserte restriksjoner der i gården? Nei. Men når tilbakestående utviklere som f.eks Ubisoft presterer å lansere spela sine på Steam kun for det nordamerikanske markedet, som i tillegg er det minste, så er det åpenbart at piratene med sin geniale åpenhet vinner fram.

 

Ka er poenget med fysiske kopier, plastcovre og trykkede manualer når alt kan lagres digitalt? Digital distribusjon kutter bort disse produksjonskostnadene, fraktkostnader og gir muligheten for alle som vil å skaffe seg eit spel uten å måtte gå ned i den forhistoriske spelbutikken for å betale for plast og papir.

 

Eg er veldig enig, tilgjengelighet betyr myye. Personlig hater eg cder og alt det soppelet som folger med om eg maa til butikken. Aa kunne sitte hjemme i stuen og kjope et spill gjor at eg ofte velger aa kjope spillet fremfor aa laste ned piratkopien.

 

Og hva gjelder grafikkhore, saa tror eg de fleste mener at spillets grafiske stemning har en god del aa si, men dette maa igjen stemme med gameplay/historie.

Lenke til kommentar
Hvordan kan dere si at Microsoft er med å sabotere PC-markedet? De skapte PC markedet.

Hvis det ikke hadde vært for Microsoft, så ville det vært et veldig lite PC-marked i dag, kanskje ikke noe i det hele tatt?

 

Det er derfor det er blitt et lite paradoks, microsoft skapte pc spill-markedet, satser ikke på det, dreper det

Lenke til kommentar
Lo godt av "grafikkhorene". :!:

 

Jeg vil spille spill på laptopen, i Ubuntu. Derfor passer DirectX10 meg svært dårlig. Det blir spennende å se om Blizzards støtte for både Windows og Mac utvides til å også gjelde Linux, og om det er noe i ryktene om at Valve lager Steam og Source-motoren for Linux.

Linux markedet er da svært lite da. Tviler på at Blizzard gjør det, men kanskje de kan komme med et par spill som støtter Linux :)

Lenke til kommentar

Svært bra artikkel! Kunne ikke sagt det bedre selv på noen av punktene.

 

PC er en kraftig sak, men også en komplisert sak for både marked & bedrifter. Slik som suksessen med konsoll fortsetter, så frykter jeg at trenden med mer spill til konsoll, mindre til PC vil fortsette.

 

Derimot, så vil spill av typen MMO florere på PC fremover, og har gjort det i noen år allerede, men det vil bli mye mye verre. Dette er for å sikre seg solid inntekt i de firmaene som trenger det sårt.

 

90-tallet var nok Windows PCen sin storhetstid uten tvil, mange god minner fra den tiden. Dessverre er nok den tid forbi...

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...