Gå til innhold

TOMTOM GO 930 og Nokia N95 8G kan ikke opprette dataforbindelse.


Br?stopp

Anbefalte innlegg

Er det noen der ute som kjenner til dette. Som nevnt har jeg en TomTom Go930 og en Nokia N95 8G. Problemet er at TomTom enheten klarer ikke å opprette trådløs dataforbindelse med telefonen.

Første meldingen jeg får på TomTom'n er som følger:"For å bruke TomTom-tjenester må du etablere en trådløs dataforbindelse. Vil du gjøre det nå?"Jeg klikker på "JA", og globusen på TomTom'n begynner å spinne rundt.

Deretter får jeg forespørsel om hvilken telefon jeg har. Jeg velger N95, siden N958G ikke står der. Da går TomTom'n tilbake til globusen, og baren er oppe i 45%. Deretter spør TomTom meg om land, og Norge står som valget.

Jeg klikker på den, og baren er oppe i 50%. Nå spør TomTom'n meg om jeg benytter Netcom eller Telenor. Jeg har Telio, og de benytter seg av Telenor, jeg velger dette. Nå jobber forløpsbarene fra 55% til 65% og der henger den i ca 5 minutter før globusen slutter å rotere. En feilmelding lyder som følger:

Kan ikke sette opp den trådløse dataforbindelsen. Vil du prøve en annen telefonmodell eller vil du sette opp den trådløse dataforbindelsen manuelt?

 

Saken er at jeg forsøkt andre modeller uten hell. Begge enheter har siste Firmware. På toppe av det hele så klagde jeg til butikken for over en måned siden, og testet vekommende ekspeditør med en utsillingsmodell med min telefon, og den dataforindelsen var opprettet i løpet av et minutt. Altså det fungerte der. I går fikk jeg en helt ny GO930 fra butikken, men det sammme skjer altså igjen.

 

Noen som har en teori om hva som går galt?. Blutoth og handsfri funksjonen fungerer fint mellom telefon og GPS.

 

Jeg ville være svært takknemlig om noen gav meg et tips eller facit på dette problemet.

 

Hilsen en som er rimelig frustrert.

 

På forhånd takk!

 

Paal

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tusen takk folkens! :new_woot:

Endelig hjelp å få. Paradoksalt, så fant min sønn en "work around" ved en ren tilfelighet som fungerer litt annerledes. Han satte igang oppsettet med trådløs dataoverføring (Bluetoth og telefon har fungert hele tiden(!)). Da han kom til valg av land i listen, så trykket han ved en feiltagelse på New Zeeland, og deretter Voodaphone. Plutselig begynte hendelsbaren å bevege seg fra 65% til 100%. Dermed fungerte det som en drøm.

 

Jeg vet ikke om dette har noe å si, men etter tipsene fra dere, har jeg lyst til å sette den opp mot Telenor. Har litt "noia" for å spolere det som allerede virker.

 

Uansett, nok en gang takk for at dere tok dere bryet med å svare. Litt merkelig at ingen på Nystul.no har gitt meg oppskriften dere linket til. Jeg la nemlig samme foresprøselen ut dder og.

 

Med vennlig hilsen

Paal

Endret av BråStopp
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...