Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Mercedes pannser stjerne knekt :( - Hvor kan ny skaffes ?

olemsand

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvor kan jeg finne ny stjerne til merca mi?

CLK W208, om det skulle ha noe å si..

På delelageret hos en Mercedesforhandler. Det er en av de delene som selges oftest, så de har vel noen slike på lager.

Du kan også prøve å ringe til Star Bildeler i Fredrikstad som selger brukte Mercedes-deler.

Evt det lokale huggeriet og høre der...

Jeg vet - fra den tiden jeg drev og importerte biler som hardest - at mange tyske bruktbilforretninger demonterte stjernene fordi mange var og knakk dem av bare på jævelskap.

Lenke til kommentar

Ingen vits i å stresse med å finne en brukt eller uoriginal stjerne, synes jeg. Da jeg var Mercedes-eier (for inntil noen ganske få år siden) kostet disse, på autorisert Mercedes-verksted, ca. 180 kroner - inkludert bytte. Fordømt irriterende at ymse drittunger ikke kan holde fingrene borte fra andres eiendom :ph34r:

EDIT: Det som forøvrig kan funke ganske bra på en W208 er å droppe stjernen, og heller tette hullet med et lokk med Mercedes-logoen. Fås også på ditt lokale verksted for en billig penge. På den måten slipper du i hvert fall at gatas drittunger forsyner seg med flere stjerner.

Endret av Swe
Lenke til kommentar
Viss noen igjenn skulle knekke av stjerna håper jeg virkelig jeg er der å ser det..

Kan låve dere personen kommer til å angre dette live ut..

Hehe, du kan jo koble den til batteriet og se pøbelen danse riverdance neste gang han eller hun tar et godt tak i den :!:

Nei, jeg vet ikke om det er mulig, og det er selvsagt ikke alvorlig ment :whistle:

Lenke til kommentar
Viss noen igjenn skulle knekke av stjerna håper jeg virkelig jeg er der å ser det..

Kan låve dere personen kommer til å angre dette live ut..

Hehe, du kan jo koble den til batteriet og se pøbelen danse riverdance neste gang han eller hun tar et godt tak i den :!:

Nei, jeg vet ikke om det er mulig, og det er selvsagt ikke alvorlig ment :whistle:

Hahaha, hadde vært et fantastisk syn. Genial metode da, går vel an å fikse stjerne i metall og føre en liten kabel opp?

Lenke til kommentar
Hahaha, hadde vært et fantastisk syn. Genial metode da, går vel an å fikse stjerne i metall og føre en liten kabel opp?

Hehe, ja om noen kan fikse noe slikt så tror det faktisk det kunne vært en ikke helt ubetydelig etterspørsel. Da er det vel bare å starte en webshop og selge sine MB-stjerner "med något attåt".

Lenke til kommentar
isolere stjerna og holderen så den ikke er i kontakt med metallet rundt så mekke det via en coil som øker spenningen litt kjører + på stjerna og - i panseret og håper de tar på begge deler (noe som de mest annsynlig kommer til å gjøre). noe slikt du tenker på?

Dette lukter en forretningsplan.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...