curiousx Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 (endret) Etter å hatt en slik noen uker vil jeg gjerne informere om følgende som gjaldt min maskin: Asus OScleaner var installert og går som default ved hver oppstart. Tanken er å begrense veksten av C partisjonen, men hos meg i hvertfall blr NTuninstallxxx-mappene og verre HFMIG mappa tatt med i dragsuget. NTuninstallxxx-mappene trenger du ikke hvis du ikke lenger skal avinst de aktuelle patchene, men de windowsekspertene jeg vet om advarer sterkt mot å slette HFMIG mappa. Jeg vet for lite om QFE contra GDR versjoner til å mene mye om dette. Målet er bare å informere. Det var jo et 20-talls patcher som måtte kjøres da maskina var ny, og jeg ble noe overraket da jeg noen dager senere oppdaget at patchene var borte fra add/remove, og enda mer overrasket da hfmig var borte. Jeg tar ofte image av maskina, så jeg tilbakeførte maskina til rett etter patchingen av windows og oppdaget at etter restore/restart var de nevnte systemmappene og entriene i add/remove fremdeles borte. Det var tydelig at oscleaner hadde sett på systemdatoen og ut fra den foretatt slettingen ved restart. Jeg gjentok derfor øvelsen med systemdatoen satt tilbake til rett etter nevnte image, og alle mapper var nå på plass etter image restore/restart. Deretter avinstallerte jeg oscleaner før jeg satte systemdatoen tilbake til rett tid. Jeg vil gjerne dele denne erfaringen med andre som også vil beholde kontrollen over systemmappene i Windows selv. Endret 12. oktober 2008 av curiousx Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå