twisted_ Skrevet 12. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 12. oktober 2008 Dere som måtte være bergensere, sier dere sjæl og a i sammenghengen "jeg ville spent bein på a"? Mennesket hevder å komme fra Bergen, men kan jo ha flyttet rundt, ha foreldre fra andre steder og jeg vet ikke hva Lenke til kommentar
Curiousss Skrevet 22. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 22. oktober 2008 Bergenser her. Så sånn jeg vet, sier vi "eg" og "sjøl/selv" "a" blir det vel ikke så mye av. "eg ville ha spent bein på'an" låter mer bergensk. Jeg vil tro din mystiske person er fra østlandet. Lenke til kommentar
twisted_ Skrevet 23. oktober 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. oktober 2008 Bergenser her. Så sånn jeg vet, sier vi "eg" og "sjøl/selv" "a" blir det vel ikke så mye av. "eg ville ha spent bein på'an" låter mer bergensk. Jeg vil tro din mystiske person er fra østlandet. Personen sier "morra" og "skola", som jeg ikke kan få meg til å tro at er bergensk. Skriver "jeg" også. Lenke til kommentar
Curiousss Skrevet 23. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 23. oktober 2008 mhm, jeg mener at personen må være fra østlandet. Sånn som jeg husker det, så snakket de sånn på Hotel Cæsar. xD Lenke til kommentar
Essem Skrevet 23. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 23. oktober 2008 Den eneste språklige innflytelsen du har fra Østlandet er Hotell Cæsar? Imponerende. Men jeg er enig i at det høres mer østlandsk ut enn bergensk. Lenke til kommentar
Curiousss Skrevet 23. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 23. oktober 2008 Greit...TV generelt. Det er mange striler her i tillegg så, men ikke ofte jeg treffer på en østlending... selv om jeg vet at det er mange som kommer derfra og studerer her. Håpte jeg kunne hjelpe. ^__^ Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 24. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 24. oktober 2008 En bergenser ville nok sagt "eg/jeg ville spent ben på hon/henne" alt etter hvor pent han snakker. Lenke til kommentar
Curiousss Skrevet 24. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 24. oktober 2008 mest sannsynligvis "eg","ikkje" og "på hon/på'an/på han/ham" Med mindre bergenseren snakker "finbergensk" dvs ren bokmål. "jeg", "ikke" osv. Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 1. november 2008 Rapporter Del Skrevet 1. november 2008 (endret) Kva med krokfot? Nei huff av meg. Bettre på stavangersk. Hykkas Endret 1. november 2008 av steffenz Lenke til kommentar
Corlan Skrevet 6. november 2008 Rapporter Del Skrevet 6. november 2008 Vi snakker ikke så ulikt det i grenland. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå