Ritualz1 Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Noen som vet hva den skal være på? min er på 4,03ghz og 1,33v nå å hopper mellom 36-50 grader. Er det greit eller er det litt for varmt? Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 (endret) det er høyst normale temperaturer, gode temps til en slik klokk. det er noe annet enn min q9650 med en mild oc fra 3,00 til 3,200 med stock-kjøler. den ligger på 40-42c idle og kommer opp i 62c load på det verste men stopper vanligvis på 58c load...........heHeHeH Endret 15. oktober 2008 av SLIguy Lenke til kommentar
Duckhunter Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Nå kjører jeg faktisk akkurat samme OC og volt på CPUen som deg, og jeg har på kjerne 1 og 2 henholdsvis 44 og 35 grader under idle, og under load ligger de på henholdsvis 59 og 53. Men nå har jeg skjønt det sån at idle-temperaturene ikke er til å stole på på 45nm-CPUene til intel. Hvilket program bruker du til å sjekke temperaturene? Realtemp er vel det som blir sagt er å være det beste, og sørg for at Tjmax er satt til 100grader, eller så vil du får oppgitt gal temp Lenke til kommentar
Ritualz1 Skrevet 16. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2008 Nå kjører jeg faktisk akkurat samme OC og volt på CPUen som deg, og jeg har på kjerne 1 og 2 henholdsvis 44 og 35 grader under idle, og under load ligger de på henholdsvis 59 og 53. Men nå har jeg skjønt det sån at idle-temperaturene ikke er til å stole på på 45nm-CPUene til intel. Hvilket program bruker du til å sjekke temperaturene? Realtemp er vel det som blir sagt er å være det beste, og sørg for at Tjmax er satt til 100grader, eller så vil du får oppgitt gal temp Bruekr faktisk realtemp med Tjmax 100. hvordan kjøler/kjølpasta kjører du? Lenke til kommentar
Duckhunter Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 (endret) Kjører en Ultima-90, lillebroren til TRUE, og AC5... dog med en ikke alt for bra vifte fra Artic Cooling. Load-temp er jo akseptabel, men idle reagerer jeg på, selv om, som jeg nevnte i forrige innlegg, idle-temp ikke er til å stole på i forhold til 45nm CPUene. Har en bekjent med samme CPU som har med luftkjøling en oppgitt temp på 10grader idle, og dette med en romteperatur på 23 grader... sier seg selv at dette ikke er mulig Vurderer å ta av kjøleren for å se om den har ordentlig kontakt med CPU Edit: Hvilken kjøler bruker du, og har du sjekket loadtemp med feks. orthos? Glem det, ser du bruker Noctua NH-U12P, og denne er jo en del bedre enn min Endret 16. oktober 2008 av Duckhunter Lenke til kommentar
Ritualz1 Skrevet 16. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2008 får vel en 30-35 grader i idle på begge kjerne, ikke noe forskjell egentlig. Du kan jo prøve å skifte kjølepasta eller noe sånt. Det skal ikke være noe særlig forskjell på corene i tempraturen. !0 grader på idle er jo litt mye, mest sannsynelig har du lite kjølepasta på den ene. Men siden du har nesten samme tempratur på load, vet jeg ikke problemmet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå