Gå til innhold

Vista eller XP på SSD disk?

Anbefalte innlegg

For et par dager siden, så la jeg inn Vista Home premium på min HTPC..

Hadde tidligere XP og var i grunn fornøyd med det, men mange har fortalt meg at det er en del fordeler med Vista med tanke på bilde kvalitet..

Jeg hadde Vista på min nye laptopp også, men ga opp etter ca 14 dager og la inn en eldre XP versjon på den.. og alt topp :) men nok om det..

Tingen er at jeg la inn Vista på HTPC`n pga bytte av harddisk til SSD (solid state disc)

Vell det tok 3 timer og 8 minutter å legge den inn !!! Det gikk pokker så tregt..

Og når alt var oppe å gikk.. så begynte problemene å melde seg..

- Ikke fikk jeg satt skjermoppløsningen til 1920*1080 selv med nyeste drivere (prøvde til slutt de gamle driverene også, men like langt)..

Ikke fikk jeg lyd via spdif heller.. uansett hvilke avspillere jeg valgte.. VLC, KM-player, mediaplayer clasic osv osv..

Så i kveld prøvde jeg å legge inn XP på nytt.. men hva skjer? ikke stort.. for jeg får pokker meg ikke fjernet Vista.. :thumbdown:

Instalasjonen begynner.. men etter ca 3 minutter, så stopper liksom alt opp.. ser at harddisken jobber.. men cd rom slutter å spinne..

Får jeg det ikke til i kveld.. så skal jeg laste opp noen bilder av Vista home premium plate grilles i microbølge ovn, og en splitter ny SSD disk (merke: OCZ ) lide samme skjebne.. :ohmy:

Crap begge deler ser det ut til..

Eller er det bare meg som er letter irritert og føler trang til å utøve vold på soft og hardware?

Noen som har vært borti samme problem? (ikke det med å utøve vold), men problemer med SSD disker? noen tips, råd, hjelp.. før jeg tillter helt her.. gutta med hvite frakker og en tvangstrøye i min størrelse står på ustiden å banker fortvilet på døren her nå :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det høres ut som SSD-disken din ikke er helt i form. Etter hva jeg har hørt har det vært en god del problemer med SSD-diskene fra OCZ, så det er mulig du har vært uheldig. Om jeg har forstått det riktig fungerte alt fint før du tok i bruk SSD-disken?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...