Gå til innhold

Hjelp til location i Oslo for light trails

Anbefalte innlegg

Noen som vet om noen steder i Oslo hvor jeg kan få stilige "light trails"?

Jeg skal en tur til den blå gangbrua over E18 like ved operaen, og den rosa gangbrua ved Langkaia.

Noen som vet om noen andre stilige locations til formålet, gjerne med en sving eller to?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for fine tips.

chris300: Jeg har helikopteret på service, så Sinsenkrysset er ikke aktuelt akkurat nå. :)

wernie: Det var ingen dum idè! Jeg skal sjekke det ut.

Breiker: Det må testes, der er det en rundkjøring også, kan bli veldig stilig.

Noen her som har litt erfaring med traffic/light trails? Eneste jeg har tatt tidligere er dette: https://www.diskusjon.no/index.php?session=...&p=11684255

Bør man bruke ND filter selv når det er som mørkest? Ser for meg eksponeringer på noen minutter.

Lenke til kommentar

Når det gjelder lukkertid så er vel kortere tid best (altså relativt sett - det bør jo uansett være noen sekunder). Har du lang lukkertid så risikerer du at hvert enkelt 'lysspor' blir svakt og ikke minst at omgivelsene blir mye lysere enn du vil ha dem.

Gangbroa før du kommer til Bygdøylokket (altså på vei ut av byen mellom Aker Brygge og Skøyen) funker veldig fint hvis du vil ha et sted med lite lys utenom det fra bilene (dette er en 10 sekunders eksponering). Det er også bra med trafikk der:

post-98301-1223813443_thumb.jpg

Endret av Nonsens
Lenke til kommentar

Stilig location, Nonsens, Takk! Det at noe lys blir borte eller svakere er jeg ikke så bekymret over, det er heller det at lys fra omgivelsene blir for sterkt. Jeg har ikke noe ND filter, men skal sette på et polafilter å prøve det. Faller det i grus får jeg heller se nærmere på et ND filter.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...