lurfelus Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Noen som vet om noen steder i Oslo hvor jeg kan få stilige "light trails"? Jeg skal en tur til den blå gangbrua over E18 like ved operaen, og den rosa gangbrua ved Langkaia. Noen som vet om noen andre stilige locations til formålet, gjerne med en sving eller to? Lenke til kommentar
chris300 Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 100meter over sinsen rundkjøringa... men det blir kanskje vanskelig å gjennomføre... Lenke til kommentar
___ Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 I området Aker Brygge / Rådhusplassen må det gå an å få til stilige light-trails av trikken. Werner Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 gangbrua mellom oslo s og oslo city. rett over rundkjøringa. der går det trikk, buss, taxi, biler osv osv osv Lenke til kommentar
lurfelus Skrevet 12. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2008 Takk for fine tips. chris300: Jeg har helikopteret på service, så Sinsenkrysset er ikke aktuelt akkurat nå. wernie: Det var ingen dum idè! Jeg skal sjekke det ut. Breiker: Det må testes, der er det en rundkjøring også, kan bli veldig stilig. Noen her som har litt erfaring med traffic/light trails? Eneste jeg har tatt tidligere er dette: https://www.diskusjon.no/index.php?session=...&p=11684255 Bør man bruke ND filter selv når det er som mørkest? Ser for meg eksponeringer på noen minutter. Lenke til kommentar
Nonsens Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 (endret) Når det gjelder lukkertid så er vel kortere tid best (altså relativt sett - det bør jo uansett være noen sekunder). Har du lang lukkertid så risikerer du at hvert enkelt 'lysspor' blir svakt og ikke minst at omgivelsene blir mye lysere enn du vil ha dem. Gangbroa før du kommer til Bygdøylokket (altså på vei ut av byen mellom Aker Brygge og Skøyen) funker veldig fint hvis du vil ha et sted med lite lys utenom det fra bilene (dette er en 10 sekunders eksponering). Det er også bra med trafikk der: Endret 12. oktober 2008 av Nonsens Lenke til kommentar
lurfelus Skrevet 12. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2008 Stilig location, Nonsens, Takk! Det at noe lys blir borte eller svakere er jeg ikke så bekymret over, det er heller det at lys fra omgivelsene blir for sterkt. Jeg har ikke noe ND filter, men skal sette på et polafilter å prøve det. Faller det i grus får jeg heller se nærmere på et ND filter. Lenke til kommentar
lurfelus Skrevet 8. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2008 Nå er det vel en 6 uker siden jeg tok disse bildene. Veldig fint stativ chris300! Lenke til kommentar
ukjentbrukergitt Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 brua over e6 ved stovner, kan nok bli bra der Lenke til kommentar
chris300 Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Godt å høre at du er fornøyd med stativet... Synes sort hvitt bildet ditt med operaen var kulest btw.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå