Gå til innhold

Hvordan installere ATI sine egne Linux drivere?

Anbefalte innlegg

Jeg får feilmelding i terminalen når jeg kjører fila ati-driver-.installer.......

Den pakker ut noe fglx greier og så stopper det med melding om at det ikke er samsvar mellom to ting som har lange nummernavn. Jeg fikk dette til før på en PC med AGP 1650 Pro og Ubuntu 8.04. Nå har jeg 8.10.....og HD 2900 Pro.

Har sjekket at de pakkene ATI krever er innstallert, men det såpass mange navn i Synaptic som ligner og er usikker hvilken som er de rette siden det eksakte navnet ikke finnes for mange av dem.

Before attempting to install the Catalyst™ Linux software suite, the following software must be installed:

XOrg 6.8, 6.9, 7.0, 7.1, 7.2 or 7.3

Linux Kernel 2.6 and above

glibc version 2.2 or 2.3

POSIX Shared Memory (/dev/shm) support is required for 3D applications

The Catalyst™ Linux software suite no longer provides precompiled Kernel Modules; all installations require GCC compiler and kernel-headers or kernel-source in order to enable 2D and 3D acceleration.

For best performance and ease of use, AMD recommends the following:

Kernel module build environment - should include the following:

Kernel source code: Either the Kernel Source or Kernel Headers packages

The rpm utility should be installed and configured correctly on your system, if you intend to install via RPM packages

The following packages must be installed in order for the Catalyst™ Linux driver to install and work properly:

XFree86-Mesa-libGL

libstdc++

libgcc

XFree86-libs

fontconfig

freetype

zlib

Jeg har heller ikke noen "restricted driver" innstallert fra før.

Endret av Robocoop
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, og jeg måtte skrive sh foran isteden for . som ATI skrev................ Men nå kommer feilmeldingen lenger ut i "kodekjøringen/innstalleringen"

Error: ./default_policy.sh does not support version

default:v2:i686:lib::none:2.6.27-7-generic; make sure that the version is being

correctly set by --iscurrentdistro

Hva bør jeg gjøre nå?

Lenke til kommentar
Ja, og jeg måtte skrive sh foran isteden for . som ATI skrev................ Men nå kommer feilmeldingen lenger ut i "kodekjøringen/innstalleringen"

Error: ./default_policy.sh does not support version

default:v2:i686:lib::none:2.6.27-7-generic; make sure that the version is being

correctly set by --iscurrentdistro

Hva bør jeg gjøre nå?

Du kan bruke ./filnavn også slik ATI skrev men da må fila være kjørbar. chmod +x filnavn kan ordne det isåfall. Men uansett, det later til at skriptet /default_policy.sh ikke har blitt oppdatert til den nye 2.6.27 kjernen. Jeg ville vurdert å rapportere dette i launchpad.

Lenke til kommentar

Så det har kommet en inkludering i pakkesystemet nå for flere kort. Interessant. Det må sjekkes ved neste reboot til Ubuntu.

EDIT: Da kom det opp en driver for ATI automatisk i HW drivers, men den får alle filmer til å flimre........ Derimot fungerer Tux Racer for første gang skikkelig så.............bare fryd og gammen.... :green:

Endret av Robocoop
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...