Gå til innhold

Trenger et kostholdsprogram

Anbefalte innlegg

Ja, jeg har da begynt på treningssenter. Jeg har trent der tidligere, men da ble det egentlig bare surr. Lite seriøst, og lite motivasjon...

Men, mye har skjedde siden den gang; jeg har rykket opp fra junior til a-laget i 3.div, og da stilles det selvsagt større krav ang styrke etc. Jeg spiller fotball, midtbane sentralt. Jeg er en som løper mye, og tar ofte defensive roller. Derfor er det viktig med styrke for å kunne måle seg med sterke spisser og midtbanespillere.

Jeg har da fått et treningsprogram av treningssenteret, laget spesielt for meg. Jeg har fått akkurat de øvelsene jeg ville ha, ++, men ikke mage-øvelser. (Det legger jeg til selv).

Jeg har lest på nettet og hørt av andre at "hvis man ikke spiser ordentlig, er det nesten ikke vits å trene". Man får visstnok ikke nok resultat iforhold til treningsmengden. Det er noe jeg tror veldig på, og det er vel ganske logisk også.

Men, jeg har store problemer med å finne et sunt, riktig kostholdsprogram med mat som er billig, og som jeg liker.

Tunfisk f.eks. liker jeg IKKE! Det er noe mange anbefaler å spise, men det er utelukket for meg :p

Derfor lurer jeg på om dere kan hjelpe meg med å lage et program, enten ved å gi meg veldig god veiledning, eller en nettside som er perfekt for denne oppgaven. Jeg har sett det er flere nettsider som kan lage program, men da kommer det masse tall for kcal, proteiner, fett etc., og det aner jeg ingenting om. Jeg vet ikke hvor mye jeg skal ha av hver ting etc.

Litt om meg:

Alder: 18

Vekt: ca 75-76 kg

Høyde: 182 cm

Jeg er ikke feit, jeg er fotballspiller. Men, jeg spiser en del fast food, og usunt, så jeg er ikke like tynn som de tynneste spillerne på banen :/ :p

Mitt mål for kostholdsprogrammet og treningsprogrammet er å få store, synlige muskler, som gir både bra utseendet og styrke.

Er det noe mer dere lurer på, si gjerne ifra :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, ang. kostholdet ditt, kan du i hvertfall starte å spise masse. Du trenger ikke å spise det sunneste av det sunne, men bare få i deg nok mat som du vet ikke er så veldig usunt ;) Det er viktig å få i seg mye proteiner også! ;) Hvis du vil bygge masse muskler må man også spise mer. Altså gå i kcal overskudd

Først og fremst bør du starte å spise mye og så etter det kan du tenke mer på andre ting som f.eks proteinpulver osv... ;)

Dette mener i så fall jeg. Er sikkert mange som vil komme med bedre svar :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...