Gå til innhold

Den lille Sanctuary-tråden - Alt som IKKE er sendt i USA settes i spoilertags

Anbefalte innlegg

Tenkte vi kunne ha en liten tråd her om serien Sanctuary, har sett at det er noen i Stargate tråden som følger med.

Plot fra IMDb:

Stem cells, gene therapy, transplants, cloning; The very meaning of the word "humanity" changes daily in the modern world. But there is a darker side to the evolution of mankind, a truth only a few brave souls are willing to face: There are monsters loose in the world. And they are the key to the future of our race.

Sanctuary kan nesten regnes som en slags spin-off fra Stargate franchisen, ikke bare fordi Amanda Tapping har hovedrollen, men fordi skaperene og en haug andre skuespillere på en eller annen måte har kommet med i serien på grunn av Stargate.

Her kan dere skrive og diskutere alt om Sanctuary, og hvis dere diskuterer plot som er fra episoder ikke enda sendt i USA putter dere dem i spoilertags slik emnetittlen sier.

IMDb - Sanctuary

TV.com - Sanctuary

P.S.

Det er 8 webisodes av serien, som igjen har blitt puttet i sammen til de tre første episodene av TV-serien.

Bare slik at dere ikke blir forvirret, alle webisodene blir recapt i de tre første, så dere trenger ikke se dem. Bortsett fra hvis dere vil se på de små plotendringene og skuespillere.

P.P.S

Og vi følger selvfølgelig amerikansk sending, ettersom serien ikke går i Norge enda.

Endret av Groening
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke likt Stargate i det hele tatt, bare en del Stargatefans som ser den pga. alle Stargate-forbindelsene.

Synes serien er bra så langt, den første episoden av TV-serien er en skikkelig bra start på serien synes jeg, og den tredje episoden var bedre enn webisodene som dekket samme temaet.

Må si at det er den første serien jeg har begynt å følge med på siden Stargate Atlantis i fjor.

Lenke til kommentar

De er "remakes" av webisodene. Som det sier i førsteposten:

Det er 8 webisodes av serien, som igjen har blitt puttet i sammen til de tre første episodene av TV-serien.

Bare slik at dere ikke blir forvirret, alle webisodene blir recapt i de tre første, så dere trenger ikke se dem. Bortsett fra hvis dere vil se på de små plotendringene og skuespillere.

Endret av Groening
Lenke til kommentar

Det handler om det samme, og mange klipp er lagt inn fra webisodene. Men det er jo de små tingene som lager verden, så hvis du har sett webisodene ville jeg nok alikevel sett de tre første av TV-serien også.

F.eks. i webisodene er Zimmerman lege (ikke sant? Legefrakk på sykehus i hvertfall), mens i TV-serien er han atferdsekspert som jobber for politet (under mayor Lorne btw.).

Lenke til kommentar

Da var fredagens episode sett, må si at serien har ikke tatt seg noe lengre opp.

Er egentlig på samme nivået som webserien, et nivå som jeg synes blir for lavt for mer enn en sesong.

Får bare håpe at det tar seg opp etterhvert.

De folding mennene var stilige da, har faktisk ikke hørt om de før.

Lenke til kommentar
Det handler om det samme, og mange klipp er lagt inn fra webisodene. Men det er jo de små tingene som lager verden, så hvis du har sett webisodene ville jeg nok alikevel sett de tre første av TV-serien også.

F.eks. i webisodene er Zimmerman lege (ikke sant? Legefrakk på sykehus i hvertfall), mens i TV-serien er han atferdsekspert som jobber for politet (under mayor Lorne btw.).

Han er psykolog i begge situasjonene, men i webisodene jobber han på sykehuset (der også Magnus er innom), mens i remaken jobber han for politiet og han har jobbet for FBI (?).

Jeg liker serien så langt og de har klart å luke ut noen av "barnesykdommene" ved å gjøre noe på nytt. Synes det var litt leit at både Hewlett og DeLuise ble klippet ut for de gjorde begge glimrende gjesteroller i webisodene.

Jeg er litt spendt på hvor mye vi kommer til å se av Druitt i de nærmeste episodene siden han har vært fraværende i de to siste. Men jeg anntar at det skyldes at Christopher Heyerdahl måsjonglere både Sanctuary og Atlantis på kalenderen.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Har begynt å sett denne serien jeg å, og synes den er ganske bra. Den har helt klart et stort potensial, og alle episodene så langt har vært veldig bra. Veldig tøft å se Tapping i en litt annen seting

edit: skrivefeil

Endret av Vipera
Lenke til kommentar

Likte denne episoden. Serien har virkelig tatt seg opp. Det er liengere mellom ekstremt dårlig cgi (som det var en del av i piloten/webisodes). Man begynner å forme personlighetene som kan gi grunnlag for fremtidige episoder. Så langt synes jeg faktisk det er bedre enn en del av det som var i første sesong av SG1, så det er absolutt potensiale her.

Enig med Vipera angående Tapping. Faktisk tenker jeg ikke Sam Carter i det hele tatt når jeg ser denne serien, noe som er godt gjort etter å ha sett en skuspiller i en rolle i 10++ år.

Morsom utvikling med Henry. Ser for meg at han kan uvikle seg til å bli en sentral helt i serien.

Edit: festelig at en av monsterene som Edward så var en unas. :D

Endret av Xell
Lenke til kommentar
Enig med Vipera angående Tapping. Faktisk tenker jeg ikke Sam Carter i det hele tatt når jeg ser denne serien, noe som er godt gjort etter å ha sett en skuspiller i en rolle i 10++ år.

Noe som er bra er at hun har gjort en ordentlig jobb med å skille seg fra Sam Carter rollen. Slik som byttet hårfarge og britisk dialekt.

Edit: festelig at en av monsterene som Edward så var en unas. :D

Ahhh... Det det var ja. Var sikker på jeg hadde sett den skapningen noen plass, men greide ikke å plassere den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...