flekken Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Hei. Har et spørsmål om gps på nokia vica sony ericsson. På nokia sine hjemmesider kan du laste ned kart fra hele verden via nokia maps. Helt gratis etter hva jeg forstår. På sony ericisson er det vel google maps som brukes. Noen som vet hvordan det er ? Kan det lastes ned på forhånd før man drar til det aktuelle land ? eller må det lastes ned underveis, til en dyr penge ? Håper noen kan hjelpe meg med dette, da valget står mellom nokia 96 og sony ericsson Xperia 1 eller c905. Lenke til kommentar
flekken Skrevet 14. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2008 Hei! Har et spørsmål til. Mobilene kommer jo med google ferdig installert, gjelder det kart for hele verden ? eller må man gjøre som Nokia maps å laste ned enkelt land på forhånd. Noen som har noe peiling på pris ? koster det noe å bruke hvis kartet er lastet ned ? Blir som sagt veldig glad om noen der ute kan svare på mine spørsmål. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 (endret) Google Maps kan også brukes på Nokia sine telefoner, og er i enkelte henseender bedre enn Nokia Maps. Nokia Maps er heller ikke gratis, dvs selve kartene er det, men mye funksjonalitet krever faktisk at man tegner abonnement på tjenestene. Når det gjelder Google Maps for Mobile har jeg ikke sett at disse er nedlastbare på forhånd i det hele tatt, men jeg kan ta feil (noe jeg faktisk ikke tror). Det virker nemlig som det er en forutsetning for Google Maps å ha en "datatilkobling". Forhåndsinstallasjonen er nok bare selve applikasjonen og ikke noe kart. Personlig har jeg valgt å bruke Google Maps en del her hjemme, da 1 - 3 Mib ikke betyr så mye kostnad, mens jeg bruker Nokia Maps uten datatilkobling utenlands for å sikre meg mot "økonomiske" katastrofer i etterhånd. Det er heller ikke å legge skjul på at Nokia Maps har et bedre kart i en god del sammenhenger (ikke minst POI visning), men Google Maps har vist seg å ta raskere opp posisjon. Endret 14. oktober 2008 av Bolson Lenke til kommentar
:chribruu Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Google maps oppdateres ettersom hvor du er/ser. man kan sette en viss cache-størrelse i GM, men tror nok at nokia sin løsning er greiere rent prismessig da google-kostnadene kan bli astronomiske under roaming. på alle telefonene går det sikkert og an å kjøpe garmin mobile XT eller tomtom i tillegg. Det kan jo hende at noen vil lage en tweak til Google Maps, men har ikke sett det enda. Lenke til kommentar
Heimdall Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Google maps oppdateres ettersom hvor du er/ser. man kan sette en viss cache-størrelse i GM, men tror nok at nokia sin løsning er greiere rent prismessig da google-kostnadene kan bli astronomiske under roaming. på alle telefonene går det sikkert og an å kjøpe garmin mobile XT eller tomtom i tillegg. Det kan jo hende at noen vil lage en tweak til Google Maps, men har ikke sett det enda. Synd bare at garmin mobile XT kun er for PDA og smarttelefoner. Min SE G705 vil for eksempel ikke kunne kjøre Garmin Mobile etter min oppfatning. Tragisk at dataroaming er så vanvittig dyrt. Desverre omfatter ikke EUs nye roaming-lovgivning standardpriser på data :-( Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå