Earlskruf Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Jeg står ovenfor en oppgave der jeg skal avgjøre hvorvidt en person som gradvis har blitt til en kybernetisk maskin Dvs. Å være et menneske til å bli en maskin. Problemet er: eksisterer denne maskinen når du tar utgangspunkt i forhold til cartesisk dualisme? (Nå tenker jeg forøvrig på om han eksisterer som den tidligere personen han var?) Hvordan ville det vært hvis vi tok utgangspunkt i Aristoteles syn på sjelen? Er interessert i et utgangspunkt, sånn at jeg kan få visse ideer om hvor jeg skal lete for å få svar. Lenke til kommentar
SEO Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Jeg står ovenfor en oppgave der jeg skal avgjøre hvorvidt en person som gradvis har blitt til en kybernetisk maskinDvs. Å være et menneske til å bli en maskin. Problemet er: eksisterer denne maskinen når du tar utgangspunkt i forhold til cartesisk dualisme? (Nå tenker jeg forøvrig på om han eksisterer som den tidligere personen han var?) Hvordan ville det vært hvis vi tok utgangspunkt i Aristoteles syn på sjelen? Er interessert i et utgangspunkt, sånn at jeg kan få visse ideer om hvor jeg skal lete for å få svar. Jeg er ganske sikker på at du finner relevante synlige tråder om dette i pensumet. Descartes forfektet ideen om dualisme, at kropp og bevissthet er uavhengige bestanddeler. Det er ingen vei utenom; du må lese. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå