Gå til innhold

Et spørsmål om Rene Descartes!

Anbefalte innlegg

Jeg står ovenfor en oppgave der jeg skal avgjøre hvorvidt en person som gradvis har blitt til en kybernetisk maskin

Dvs. Å være et menneske til å bli en maskin. Problemet er: eksisterer denne maskinen når du tar utgangspunkt i forhold til cartesisk dualisme? (Nå tenker jeg forøvrig på om han eksisterer som den tidligere personen han var?)

Hvordan ville det vært hvis vi tok utgangspunkt i Aristoteles syn på sjelen?

Er interessert i et utgangspunkt, sånn at jeg kan få visse ideer om hvor jeg skal lete for å få svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg står ovenfor en oppgave der jeg skal avgjøre hvorvidt en person som gradvis har blitt til en kybernetisk maskin

Dvs. Å være et menneske til å bli en maskin. Problemet er: eksisterer denne maskinen når du tar utgangspunkt i forhold til cartesisk dualisme? (Nå tenker jeg forøvrig på om han eksisterer som den tidligere personen han var?)

Hvordan ville det vært hvis vi tok utgangspunkt i Aristoteles syn på sjelen?

Er interessert i et utgangspunkt, sånn at jeg kan få visse ideer om hvor jeg skal lete for å få svar.

Jeg er ganske sikker på at du finner relevante synlige tråder om dette i pensumet.

Descartes forfektet ideen om dualisme, at kropp og bevissthet er uavhengige bestanddeler.

Det er ingen vei utenom; du må lese.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...