Bruker-158599 Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 (endret) Hei, jeg tror jeg skal re-innstalere windows. Problemet er at jeg ikke har CDplata. Endret 30. juli 2010 av riskake90 Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 burde men du kan jo ringe dell og snakke med dem Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Hei, jeg tror jeg skal re-innstalere windows. Problemet er at jeg ikke har CDplata! Har en DELL INSPIRON 9400. Det fulgte med noen cder til Pc'n. Vet ikke om en av de er windows cden. En av de som jeg tror kan være det er " drivers and utilities for reinstalling Dell inspiron and xps system software" Også står det"contets: Device drivers, Diagnostics and utilities" Tror da at det er til drivere som er innstalert på pcen. Går det ann å innstalere windows uten cd? Den CDen er for utilitys ja. Det er mulig å innstalere uten CDen, men ikke i ditt tilfelle. Lenke til kommentar
Bruker-158599 Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2008 (endret) Hei, jeg tror jeg skal re-innstalere windows. Problemet er at jeg ikke har CDplata! Har en DELL INSPIRON 9400. Det fulgte med noen cder til Pc'n. Vet ikke om en av de er windows cden. En av de som jeg tror kan være det er " drivers and utilities for reinstalling Dell inspiron and xps system software" Også står det"contets: Device drivers, Diagnostics and utilities" Tror da at det er til drivere som er innstalert på pcen. Går det ann å innstalere windows uten cd? Den CDen er for utilitys ja. Det er mulig å innstalere uten CDen, men ikke i ditt tilfelle. Ok, husker at jeg bytta hardisk en gang. Da regner jeg med at det cden ble brukt. Pcen var ikke min da, men noen i familien sin, så jeg har ikke brukt cden. Den cden der det stod"For renstalling Dell inspiron and xps system software" er det ikke. Siden det er driver cd. Vi har flere pcer i huset. Vet at en av de har en windows cd. Kan jeg bruke den? eller passer ikke det til driverne? Tror det er windows xp profersional jeg bruker windows xp media center. Endret 30. juli 2010 av riskake90 Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 (endret) Du kan fint bruke en vanlig XP Cd, trengs ikke å være Dells sitt. Enaste forskjellen er at Dells version har driverne i selve disken, så det er mulig at visse drivere til bestemte hardware vil ikke installere seg via et "standard" XP installasjon. Jeg har installeret flere ganger på venners Dell maskiner. MEN det du bør gjøre er gå til Dells webside og laste den nettverkskortet drivere og ha den klar på en USB minne brikke eller noe. Den er det viktigste så kan du komme deg på nett og laste ned eventuele andre drivere. Jeg tabbet meg ut på dette enn gang, og aldri igjen! Dell har drivere til alle sine laptops, så det er ikke noe problem å få tak i det som Windows Update ikke gjenkjenner. Endret 11. oktober 2008 av AvidGamer Lenke til kommentar
lain Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Det sakl være en lapp under på pcen med key til xp. Så bare bruk den xp cden du har liggende. http://support.dell.com/support/downloads/...;l=en&s=gen Der går du inn før/etter, kommer an på om du har mulighet til å brenne cd på noen annen pc, evt usbpenn. Uansett, titt under på pcen din, evt i bios, der står det en servicetag. skriv inn denne, og du vil få opp en liste med drivere til din pc. Hent ned, kjør exe, evt install eller la windows søke i foldern etter drivere på hva som ikke blir lagt inn automatisk, og du skal i utgangspunktet være good to go. Lenke til kommentar
Bruker-158599 Skrevet 12. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2008 Det sakl være en lapp under på pcen med key til xp. Så bare bruk den xp cden du har liggende. http://support.dell.com/support/downloads/...;l=en&s=gen Der går du inn før/etter, kommer an på om du har mulighet til å brenne cd på noen annen pc, evt usbpenn. Uansett, titt under på pcen din, evt i bios, der står det en servicetag. skriv inn denne, og du vil få opp en liste med drivere til din pc. Hent ned, kjør exe, evt install eller la windows søke i foldern etter drivere på hva som ikke blir lagt inn automatisk, og du skal i utgangspunktet være good to go. Takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå