Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ikke til å boote


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har akkurat tatt ut hovedkort alle kontakter og slikt, montert det i ett annet kabinett å satt på ny cpu kjøler, jeg har fulgt alle instruksjoner om montering. Men, jeg kan starte datamaskinen, gå inn på bios, men jeg får en "Checksum error 40" Å når jeg skal starte windows så vil den bare ikke, alt av vifter, skjermkort og lignende virker, så hva er problemet, den finner harddisk å alt... Men den viser ikke den kjære windows boot skjermen. alt blir bare svart, dataen går men..

 

Ingen ting skjer! Hva skal jeg gjøre? :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, jeg har akkurat tatt ut hovedkort alle kontakter og slikt, montert det i ett annet kabinett å satt på ny cpu kjøler, jeg har fulgt alle instruksjoner om montering. Men, jeg kan starte datamaskinen, gå inn på bios, men jeg får en "Checksum error 40" Å når jeg skal starte windows så vil den bare ikke, alt av vifter, skjermkort og lignende virker, så hva er problemet, den finner harddisk å alt... Men den viser ikke den kjære windows boot skjermen. alt blir bare svart, dataen går men..

 

Ingen ting skjer! Hva skal jeg gjøre? :(

 

 

Sett i den gamle CPUen og se om den booter. Er OS innstallert? I så fall må du kanskje gå til BIOS>Boot device manager> så sette HDD til å være første boot.

 

 

 

Forreste: Forbanna hermegris med avatar! :tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...